- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport » biopaliwa
-
Trzy czwarte silnie zanieczyszczających aut z silnikami diesla wciąż nie naprawionych - dane UE
2019-06-12
Tłumaczenie: Paweł Popkiewicz
Jak pokazuje nowa analiza danych zebranych na obszarze Unii Europejskiej, jedynie 10 z 43 milionów silnie zanieczyszczających samochodów i furgonetek z silnikami diesla, które zostały przyłapane w aferze Volkswagena z 2015 roku zostało naprawionych [1].
Więcej
-
Elektromobilność - Komentarz do projektów: Polityki energetycznej Polski i Krajowego planu energii i klimatu
2019-03-15Rozwój elektromobilności w Europie Zachodniej następuje bardzo szybko i nie dotyczy tylko samochodów osobowych, lecz także autobusów, samochodów dostawczych i ciężarowych.
Więcej
-
Diesel na cenzurowanym. Kto nim jeździ?
2019-01-16Strefy czystego transportu, ograniczanie wjazdu do centrów miast starszych diesli niespełniających norm to rozwiązania, które, z uwagi na zdrowie mieszkańców, wprowadzają miasta europejskie. Od 5-tego stycznia testowana jest pierwsza strefa czystego transportu w Krakowie. W ruchu samochodowym najbardziej negatywnie na jakość powietrza, a tym samym zdrowie mieszkańców, wpływają pojazdy z silnikami diesla. Kto i gdzie w Polsce jeździ dieslami? – wyniki sondażu ARC Rynek i Opinia.
Więcej
-
Europosłowie opowiadają się za wycofaniem do 2020 roku biopaliw produkowanych z olejów roślinnych
2017-03-15Komitet Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego przyjął 9 marca br. rezolucję wzywającą Komisję Europejską do stopniowego odejścia od wykorzystywania olejów roślinnych w produkcji biopaliw.
Więcej
-
Transport może być bardziej ekologiczny dzięki paliwom alternatywnym
2016-07-25W Polsce transport generuje blisko 12 proc. emisji gazów cieplarnianych. Pomóc mogłoby wprowadzenie wyższych norm paliwowych i emisyjnych dla ciężarówek oraz wykorzystanie paliw alternatywnych w prywatnym i publicznym transporcie drogowym.
Więcej
-
W branży biopaliw zajdą zmiany
2016-03-31Rynek biopaliw w Polsce czekają duże wyzwania, dlatego branża liczy na kompleksowe wsparcie ze strony rządu w związku z wdrażaniem unijnej dyrektywy ILUC.
Więcej
-
Z Helsinek do Nowego Jorku na paliwie z przetworzonych olejów spożywczych
2014-09-2423 września 2014 roku, w dniu Szczytu Klimatycznego ONZ w Nowym Jorku, z Helsinek do Nowego Jorku odbył się rejs Airbusa A330 napędzanego biopaliwem.
Więcej
-
Spór o biopaliwa trwa
2014-06-27Wyznaczony przez ministrów limit udziału biopaliw w paliwach transportowych wynosi 7% To więcej niż postulowane początkowo przez Komisję Europejską 5%. Najprawdopodobniej jesienią propozycja trafi na drugie czytanie w Parlamencie Europejskim.
Więcej
-
Drobna poprawka w europejskich biopaliwach
2014-06-18Unijni ministrowie ds. energii zatwierdzili 13 czerwca 2014 r. reformę unijnej polityki biopaliwowej. Po ponad roku dyskusji zdecydowali się ograniczyć poziom biopaliw spożywczych w benzynach i dieslach do 7%. Oznacza to, że zużycie biopaliw będzie nadal rosnąć, ale wolniej niż planowano.
Więcej
-
Biometan z biogazu jako paliwo do aut
2014-03-14Czy biogaz – a właściwie wytworzony z niego biometan – da się zastosować na powszechną skalę jako paliwo samochodowe? Odpowiedzi na to pytanie poświęcony jest artykuł autorstwa Marzeny Zbierskiej pt. "Transport czeka generacja bio", który ukazał się w specjalistycznym czasopiśmie "Transport i Komunikacja". Prezentujemy jego omówienie.
Więcej
-
Potrzeba zachęt, żeby uwolnić potencjał paliw z odpadów
2014-03-07Główną przeszkodą dla wykorzystania energetycznego potencjału tkwiącego w odpadach i resztkach poprodukcyjnych jest brak ambitnych celów dekarbonizacji transportu do roku 2030 i klarownych założeń legislacyjnych – wynika z zaprezentowanego w Brukseli raportu "Wasted: Europe‘s Untapped Resource".
Więcej
-
Europejska reforma biopaliw zablokowana m.in. przez Polskę
2013-12-16Sprzeciw Polski przechylił szalę w Brukseli – mówi Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich. Kompromisowa wersja reformy europejskich regulacji dotyczących stosowania biopaliw, przygotowana przez prezydencję litewską, została zablokowana. Nie udało się zatamować złych biopaliw, które są bardziej szkodliwe dla środowiska niż ropa i mają wpływ na wzrost cen żywności.
Więcej
-
Produkcja biopaliw zwiększa ceny żywności?
2013-09-11Gdyby biopaliwa nie cieszyły się tak dużym politycznym wsparciem, ceny żywności, np. oleju roślinnego byłyby w 2020 r. o 50 proc. niższe w Europie i o 15 proc. niższe na świecie niż obecnie – głosi ostatni raport opublikowany przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) – podaje Euractiv.pl.
Więcej
-
UE narzuca coraz większy udział biopaliw w rynku. Producenci samochodów nie zalecają jednak ich stosowania
2013-08-07Część producentów samochodów nie zaleca stosowania biopaliw, bo mogą mieć niekorzystny wpływ na silniki. Mimo to ich udział w transporcie drogowym ma być systematycznie zwiększany. W odpowiedzi na krytyczne głosy dotyczące tego rodzaju paliwa, UE pracuje nad nowymi rozwiązaniami.
Więcej
-
Biopaliwa przyczyną głodu i wylesiania?
2013-08-01Najnowsze badania pokazują, że uprawa roślin na biopaliwna zamiast na cele spożywcze powoduje głód lub wylesianie. Europosłowie będą głosować nad ostateczną propozycją udziału biopaliw w transporcie we wrześniu – podaje Euractiv.pl.
Więcej
-
Ile „bio” w paliwach - Narodowe Cele Wskaźnikowe na lata 2013-2018
2013-07-26Zwiększenie obowiązku zapewnienia udziału biokomponentów w ogólnej ilości sprzedawanych paliw i biopaliw ciekłych nakłada na przedsiębiorców rozporządzenie w sprawie Narodowych Celów Wskaźnikowych (NCW) na lata 2013-2018 przygotowane w Ministerstwie Gospodarki. Dokument został przyjęty przez Radę Ministrów 23 lipca 2013 r.
Więcej
-
Biopaliwa nie takie
2013-01-21Dzięki wykorzystaniu biopaliw Europa ma ograniczyć spalanie paliw kopalnych, a przez to emisje dwutlenku węgla do atmosfery. Okazuje się jednak, że nie pozostają one bez wpływu na środowisko. Uprawy roślin energetycznych mogą zwiększać ilość toksycznego ozonu w przyziemnej warstwie atmosfery, a także wpływać na ceny innych zbóż, jak pszenica i kukurydza.
Więcej
-
Polskie samochody są za stare na używanie biopaliw
2013-01-03Samochody jeżdżące po polskich drogach są za stare na biopaliwa pierwszej generacji. Tymczasem unijna polityka energetyczno-klimatyczna wymaga, by kraje członkowskie w większym stopniu wykorzystywały odnawialne źródła energii, w tym właśnie biopaliwa. W osiągnięciu tego celu miałoby pomóc wprowadzenie paliw drugiej generacji.
Więcej
-
Dwa razy więcej biopaliw na świecie do 2015 r.
2009-10-20Globalne zużycie biopaliw wzrośnie do 2015 roku ponad dwukrotnie - wynika z analizy Hart‘s Global Biofuels Center opublikowanej w piśmie "Biofuels, Bioproducts & Biorefining". Liderem wzrostu zużycia będą Stany Zjednoczone i Brazylia, a w Europie - Niemcy.
Więcej
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności