- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Wagony kolejowe napędzane przez baterie jonowo-litowe (10154)
2009-10-12Drukuj
W Japonii rozpoczęto budowę wagonów pasażerskich nowego typu, wprawianych w ruch przez baterie jonowo-litowe. Pociągi takie w przyszłości mają zastąpić składy napędzane silnikami dieslowskimi - poinformowała dyrekcja wiodącej w kraju spółki kolejowej JR East.
Zdaniem inicjatorów projektu, jego realizacja będzie w stanie zapewnić prawie dwukrotne zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Rozwijające prędkość do 100 kilometrów na godzinę wagony wyposażone w mocne baterie zamierza się wykorzystywać na tych liniach pasażerskich, które nie zostały jeszcze zelektryfikowane. Łączna długość takich tras kolejowych w Japonii wynosi około 2 tys. kilometrów.
Nowe pociągi będą także wyposażone w pantografy, co umożliwi podczas jazdy na zelektryfikowanych odcinkach linii podładowanie baterii. W dyrekcji JR Seat ocenia się, że praktyczne zastosowanie "ekologicznie czystych" pociągów nastąpi za dwa-trzy lata. Pierwsze próby robocze zaplanowano na styczeń 2010 roku.
"Moc baterii jonowo-litowych, które już teraz stosowane są w transporcie drogowym, będzie zwiększać się" - powiedział prezes spółki Satoshi Seino. "Kolejarze także powinni przechodzić na najnowsze technologie ekologiczne" - podkreślił.
źródło: Nauka w Polsce
www.naukawpolsce.pap.pl
Nowe pociągi będą także wyposażone w pantografy, co umożliwi podczas jazdy na zelektryfikowanych odcinkach linii podładowanie baterii. W dyrekcji JR Seat ocenia się, że praktyczne zastosowanie "ekologicznie czystych" pociągów nastąpi za dwa-trzy lata. Pierwsze próby robocze zaplanowano na styczeń 2010 roku.
"Moc baterii jonowo-litowych, które już teraz stosowane są w transporcie drogowym, będzie zwiększać się" - powiedział prezes spółki Satoshi Seino. "Kolejarze także powinni przechodzić na najnowsze technologie ekologiczne" - podkreślił.
źródło: Nauka w Polsce
www.naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności