- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Producenci aut zawyżają czas potrzebny na ograniczenie emisji CO2 (10011)
2010-11-12Drukuj

Jeden z producentów samochodów, Toyota, spełnił swój cel na rok 2015 sześć lat wcześniej. Wyniki raportu sugerują, że producenci uprzednio zawyżyli czas potrzebny na wprowadzenie w życie limitów emisji CO2 przez samochody. Dlatego według autorów raportu T&E cele dla samochodów dostawczych, będące obecnie przedmiotem dyskusji, powinny zostać zaostrzone.
Zmniejszenie emisji CO2 przez pojazdy jest bezpośrednio związane z poprawą efektywności paliwowej.
W 2008 roku producenci agresywnie lobbowali za przesunięciem terminu zmniejszenia średniej emisji CO2 w nowych samochodach na 130 g/km o trzy lata. Jos Dings, dyrektor T&E powiedział: "Trzy lata temu przedstawiciele przemysłu samochodowego mówili, że nie mogą osiągnąć celów emisji CO2 przez auta na czas, a dziś osiągają je lata przed planowanym terminem. Teraz w tej samej branży mówi się, że limitów emisji CO2 przez samochody dostawcze nie sposób osiągnąć. Nadszedł moment sprawdzenia wiarygodności takich oświadczeń”.
Rozwój technologii w dużej mierze wyjaśnia poprawę. Kryzys jest tylko częściowo za nią odpowiedzialny.
Według raportu, producenci samochodów odnotowali rekordowy spadek o 5,1% w emisji CO2 w ubiegłym roku. Wielu analityków i komentatorów sądzi, że to głównie z powodu kryzysu finansowego, a także dzięki dotacjom rządowym na nowe samochody (tzw. „scrappage schemes”), które wpłynęły na przesunięcie popytu konsumentów na tańsze, zazwyczaj mniejsze, a tym samym bardziej wydajne, samochody.
Dings powiedział: "Te dane wskazują, że ubiegłoroczna, znaczna poprawa efektywności zużycia paliwa nie była tylko jednorazowym przypadkiem, spowodowanym przez przejście na mniejsze samochody. Producenci wprowadzają kolejne technologie oszczędzające paliwo. Tak więc tendencja ograniczania emisji CO2 ma charakter strukturalny i będzie się utrzymywać, również gdy rynek powróci do normy. Regulacje dot. emisji CO2 zdają egzamin".
Najnowsze dane wskazują, że Toyota zrobiła największy postęp w redukcji emisji CO2 w roku ubiegłym (o 10%), a obecnie jest najbliżej osiągnięcia swojego celu na 2015 rok. BMW, firma, która dokonała największego postępu w 2007 i 2008 roku, osiągnęła zaledwie 2% spadek w 2009 roku.
Zmniejszenie emisji CO2 przez pojazdy jest bezpośrednio związane z poprawą efektywności paliwowej.
W 2008 roku producenci agresywnie lobbowali za przesunięciem terminu zmniejszenia średniej emisji CO2 w nowych samochodach na 130 g/km o trzy lata. Jos Dings, dyrektor T&E powiedział: "Trzy lata temu przedstawiciele przemysłu samochodowego mówili, że nie mogą osiągnąć celów emisji CO2 przez auta na czas, a dziś osiągają je lata przed planowanym terminem. Teraz w tej samej branży mówi się, że limitów emisji CO2 przez samochody dostawcze nie sposób osiągnąć. Nadszedł moment sprawdzenia wiarygodności takich oświadczeń”.
Rozwój technologii w dużej mierze wyjaśnia poprawę. Kryzys jest tylko częściowo za nią odpowiedzialny.
Według raportu, producenci samochodów odnotowali rekordowy spadek o 5,1% w emisji CO2 w ubiegłym roku. Wielu analityków i komentatorów sądzi, że to głównie z powodu kryzysu finansowego, a także dzięki dotacjom rządowym na nowe samochody (tzw. „scrappage schemes”), które wpłynęły na przesunięcie popytu konsumentów na tańsze, zazwyczaj mniejsze, a tym samym bardziej wydajne, samochody.
Dings powiedział: "Te dane wskazują, że ubiegłoroczna, znaczna poprawa efektywności zużycia paliwa nie była tylko jednorazowym przypadkiem, spowodowanym przez przejście na mniejsze samochody. Producenci wprowadzają kolejne technologie oszczędzające paliwo. Tak więc tendencja ograniczania emisji CO2 ma charakter strukturalny i będzie się utrzymywać, również gdy rynek powróci do normy. Regulacje dot. emisji CO2 zdają egzamin".
Najnowsze dane wskazują, że Toyota zrobiła największy postęp w redukcji emisji CO2 w roku ubiegłym (o 10%), a obecnie jest najbliżej osiągnięcia swojego celu na 2015 rok. BMW, firma, która dokonała największego postępu w 2007 i 2008 roku, osiągnęła zaledwie 2% spadek w 2009 roku.
Więcej informacji o raporcie:
www.transportenvironment.org/how_clean_are_europe-s_cars/
źródło: Transport & Environment, fot. © Unia Europejska, 2010
www.transportenvironment.org
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju


Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
![]() |
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności