- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Kolej spowolni Euro 2012 (13810)
2012-02-02Drukuj
PKP Polskie Linie Kolejowe nie spełnią żadnej z własnych prognoz odnośnie czasów podróży pociągami podczas Euro 2012.
W styczniu 2010 r. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – prezentując dokument „Stan przygotowań polskiej infrastruktury kolejowej do Euro 2012" – podała prognozowane czasy podróży koleją między miastami-gospodarzami piłkarskich mistrzostw, zapewniając, iż „parametry techniczne zmodernizowanych linii umożliwią w 2012 r. przejazd w podanych czasach".
Dziś – gdy wszedł w życie rozkład jazdy, który obowiązywał będzie do końca 2012 r. – wszystko już wskazuje na to, że PKP PLK nie spełnią własnych prognoz na ani jednej z tras łączących miasta, w których będą odbywać się mecze mistrzostw Euro 2012.
Jak przed dwoma laty zapowiadały PKP PLK, czas jazdy z Warszawy do Poznania w 2012 r. miał wynosić 2 godz. 19 min. Najszybszym pociągom, które nie zatrzymują się nigdzie po drodze (ExpressInterCity „Lech" i „Fredro"), do osiągnięcia planowanego czasu przejazdu brakuje 10 min.
Dla pociągów kategorii TLK i InterRegio rozkładowy czas jazdy z Warszawy do Poznania wynosi od 2 godz. 54 min. do 3 godz. 31 min. (czyli do 1 godz. 12 min. ponad prognozę). Relację z Warszawy do Wrocławia mieliśmy podczas Euro 2012 pokonywać w 4 godz. 23 min. (lub nawet w 3 godz. 58 min. za sprawą ewentualnej rewitalizacji odcinka Koniecpol – Opole).
Tymczasem rozkładowy czas najszybszego połączenia Warszawy z Wrocławiem (ExpressInterCity „Fredro") wynosi 4 godz. 57 min. Są jednak i takie pociągi jak TLK „Baczyński", którego rozkładowy czas jazdy między stolicami Mazowsza i Dolnego Śląska to aż 6 godz. 55 min.
Prowadzona modernizacja na linii z Warszawy do Gdańska miała na mistrzostwa Euro 2012 przynieść czas przejazdu wynoszący 2 godz. 57 min. Do spełnienia tej prognozy brakuje ponad dwóch godzin! Czas jazdy najszybszego pociągu z Warszawy do Gdańska (Express „Norwid") w rozkładzie jazdy na 2012 r. wynosi bowiem 5 godz. 2 min.
Totalną kompromitacją okazują się prognozy dotyczące linii z Krakowa do Przemyśla, kluczowego ciągu łączącego Polskę z współorganizującą mistrzostwa Euro 2012 Ukrainą. Według planów PKP PLK sprzed dwóch lat, z Krakowa do Przemyśla pociągi jechać miały 2 godz. 46 min. – tymczasem rozkładowy czas jazdy najszybszego na tej trasie połączenia wynosi 4 godz. 29 min. (co ciekawe, jest to czas pociągu InterRegio, który trasę Kraków – Przemyśl pokonuje o 5 min. szybciej niż Express „Małopolska").
Trasę z Poznania do Wrocławia pociągi podczas Euro 2012 miały pokonywać w 2 godz. 4 min. – tymczasem rozkładowy czas przejazdu w tej relacji wynosi od 2 godz. 22 min. do 2 godz. 47 min. Z Poznania do Gdańska, wedle prognoz PKP PLK, pociągi miały jechać 3 godz. 22 min. – jednak w rzeczywistości rozkładowy czas jazdy wynosi od 3 godz. 46 min. do 3 godz. 52 min.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności