Europejskie grupy rowerowe skrytykowały niektóre kraje UE za zaniedbywanie ruchu rowerowego w swoich krajowych planach naprawy i odporności, mówiąc, że poziomy finansowania przyznane przez państwa członkowskie pozwolą im stracić miliardy korzyści gospodarczych i zdrowotnych.
Na stołecznych ulicach nie będzie tymczasowych pasów dla rowerzystów, ani przesuwania miejsc do parkowania z chodników na jezdnie – poinformował ratusz. O wprowadzenie takich rozwiązań na czas pandemii zaapelował do władz Warszawy ruch Miasto Jest Nasze.
Jak pokazaliśmy w środowym artykule, w Europie jest mnóstwo dobrych praktyk, które sprzyjają ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. Każda z takich praktyk może się przyczynić do lepszej polityki klimatycznej. Prezentujemy raport, który pokazuje jak to zrobić.
Silne rozwiązania na rzecz zrównoważonej energii i klimatu mogą zmobilizować społeczeństwo oraz zasoby, poparcie społeczne oraz własność w taki sposób, że odpowiedzialność i korzyści są dzielone w sposób sprawiedliwy.
230 rowerów elektrycznych trafi do miast i gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Będą służyć urzędnikom, strażnikom miejskim oraz policjantom. Wszystko po to, aby promować zrównoważoną mobilność miejską i zdrowe nawyki. Rowery mają trafić do gmin Metropolii jeszcze w tym roku. Kwota, jaką GZM planuje przeznaczyć na ten cel, wyniesie ok. 2 mln zł.
Do 22.03.2019 Urząd Miejski Wrocławia zaprasza do składania wniosków dotyczących montażu zadaszonych i zamykanych wiat rowerowych na terenie wnętrz międzyblokowych.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zaprasza na konsultacje dokumentu, opisującego wspólne standardy dla dróg rowerowych w Metropolii. Spotkanie odbędzie się 3.12.2018 o godz. 17 w siedzibie GZM.
3 października na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbyło się wydarzenie poświęcone metropolitalnej polityce rowerowej. W programie m.in. prezentacja metropolitalnego programu „Rowerem lub na kole – do pracy, w pracy, z pracy”, przedstawienie „Projektu Systemu Metropolitalnych Tras Rowerowych” oraz Wielki Wyścig Samorządowców.
1500 km tras rowerowych, łączących wszystkie gminy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). To szkielet metropolitalnego systemu tras rowerowych, którego wstępne założenia zostały zaprezentowane 26 czerwca 2018 podczas spotkania z mieszkańcami GZM.
Jesteśmy na Osiedlu Mickiewicza przy ul. Rudzkiej 9 w Warszawie, gdzie spotykamy się z Arturem Łeszczyńskim, koordynatorem ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w Skanska Residential Development Poland i rozmawiamy o transporcie zrównoważonym oraz o transporcie sąsiedzkim.
W 30 miastach w Polsce trwa Kampania Rowerowy Maj, promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych oraz grona nauczycielskiego.
Dzisiaj o godz. 12.00 na Pl. Zamkowy w Warszawie Fundacja Ekologiczna ARKA wspólnie z uczniami i opiekunami Zespołu Szkół Specjalnych nr 97 w Warszawie organizują inaugurację ogólnopolskiej akcji ROWER POMAGA.
Od 14 do 24 czerwca 2016 r. możesz zagłosować na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Wśród nich są dobre i ważne projekty piesze, rowerowe, z zakresu komunikacji publicznej, bezpieczeństwa ruchu drogowego czy zieleni miejskiej.
W tym roku powstanie w Krakowie pierwszy w Polsce system rowerowy 4-tej generacji. Jak dotąd miasto miało 34 stacje i 300 tradycyjnych rowerów miejskich do dyspozycji.
Pomóż w aktualizacji standardów projektowania i wykonania tras rowerowych! Do 10 marca trwają konsultacje społeczne nowych „standardów rowerowych”.
Marszałkowie pięciu województw podpisali w piątek inicjatywę klastrową wspierającą dalszy rozwój Wschodniego szlaku rowerowego Green Velo.
600 samochodów na 1000 mieszkańców – tak jest w Warszawie, 580 – Wrocław, Poznań – 560. Z dużych miast na samym dole jest Białystok z 380 samochodami na 1000 mieszkańców. Ale i tak Polacy są lepsi od berlińczyków.
Ogólnopolska sieć organizacji rowerowych Miasta dla Rowerów zbadała pod kątem spraw rowerowych programy wyborcze ośmiu komitetów wyborczych.
W związku z odwołaniem opóźnia się kolejne, trzecie już postępowanie przetargowe na uruchomienie systemu rowerów miejskich w Łodzi.
Aleksander Kopa został oficerem rowerowym w konkursie ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Po zachodniopomorskim i mazowieckim, śląskie jest trzecim województwem w kraju, gdzie samorząd będzie się zajmować problematyką rowerową.
Do systemu roweru miejskiego we Wrocławiu średnio co 4 minuty dołącza nowy użytkownik – w tym sezonie w 3 miesiące „zapisało się” już 30 tysięcy osób – świetnymi wynikami chwali się Nextbike Polska – operator Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
W tym roku ponownie zorganizowano w Warszawie pomiary ruchu rowerowego. Firma Polska Inżynieria policzyła rowerzystów w 52 lokalizacjach w dni robocze i weekendy.
Od lipca urzędnicy sopockiego magistratu przyjeżdżający do pracy środkami komunikacji publicznej, rowerami, skuterami lub docierający pieszo, otrzymają nagrodę motywacyjną w wysokości 50 złotych.
Wkrótce stolicy Podlasia przybędzie prawie 12 km nowych ścieżek rowerowych łączących istniejące trasy w spójną sieć – informuje tamtejszy Urząd Miejski. Białystok może też pochwalić się trzecim co do wielkości systemem rowerów publicznych w Polsce.
Niebawem ogłoszone zostaną nowelizacje dwóch rozporządzeń, które ułatwią organizację ruchu przyjazną rowerzystom. Kończy się ponad siedmioletni cykl fundamentalnych zmian przepisów dotyczących rowerzystów.
Od 6 lipca 2015 roku, w ramach Veturilo, można wypożyczać również tandemy. Obecnie jest ich 10, a rowery są dostępne na takich samych zasadach, jak pozostałe jednoślady Veturilo.
Urząd m.st. Warszawy właśnie ogłosił program budowy tras rowerowych na najbliższe 2,5 roku. W jego ramach miasto chce wydać ponad 74 mln złotych i wybudować 80 km tras rowerowych.
Polskich miast próżno szukać w rankingach przyjazności dla rowerzystów. Są za to w czołówce miast najbardziej zakorkowanych, zanieczyszczonych i niebezpiecznych dla pieszych. Potrzeba nam pilnie „kopenhagizacji”.
Co musi się wydarzyć, aby rowery stały się w Polsce pełnoprawnym środkiem transportu? Dziś zaczynamy cykl artykułów poświęconych polityce rowerowej polskich miast. Jako pierwszą bierzemy pod lupę Warszawę.
W maju 2014 roku po rowery miejskie w ramach sieci wypożyczalni Nextbike Polska sięgano 362 855 razy. W kwietniu liczba wypożyczeń przekroczyła pół miliona!