- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia - Rowerowa Metropolia. Rowery elektryczne dla urzędników (20598)
materiały prasowe GZM2018-10-15
Drukuj
3 października na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbyło się wydarzenie poświęcone metropolitalnej polityce rowerowej. W programie m.in. prezentacja metropolitalnego programu „Rowerem lub na kole – do pracy, w pracy, z pracy”, przedstawienie „Projektu Systemu Metropolitalnych Tras Rowerowych” oraz Wielki Wyścig Samorządowców.
230 służbowych rowerów elektrycznych - po trzy dla każdego urzędu gminy i miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (oraz – oczywiście – dla Urzędu Metropolitalnego. Rowery otrzymają także policjanci i straż miejska.
To plany Metropolii, która chce w ten sposób zainaugurować program „Rowerem lub na kole – do pracy, w pracy, z pracy”. – Zmiany zawsze należy w pierwszej kolejności zaczynać od siebie – mówi Karolina Wadowska, członek zarządu GZM. Założenia projektu zostaną zaprezentowane w środę (3 października) podczas imprezy w całości poświęconej tematyce rowerowej, która odbędzie się na Stadionie Śląskim. Jej zwieńczeniem będzie Wielki Wyścig Samorządowców.
Aby pokazać jak ważny jest rower w metropolitalnym myśleniu o zintegrowanej komunikacji, Metropolia GZM planuje zakup 230 rowerów elektrycznych z przeznaczeniem dla pracowników urzędów miast i gmin, w tym dla Urzędu Metropolitalnego, ale także dla policji i straży miejskiej.
- Chcemy sprawić, aby rower zaczął być postrzegany jako równoprawny środek transportu miejskiego, a nawet - w pewnych sytuacjach - mający przewagę nad innymi środkami komunikacji – mówi Karolina Wadowska, członek zarządu GZM. Zaczynamy od siebie i chcemy wyposażyć 41 gmin Metropolii w miejskie rowery elektryczne, które będą stanowiły służbowy środek transportu, służący do poruszania się na terenie gmin.
- Badania pokazują, że do pokonywania dystansu do 5 kilometrów, od drzwi do drzwi, nie ma szybszego i lepszego środka transportu niż rower. My chcemy wyposażyć urzędników w rowery wspomagane elektrycznie, a to znacząco wydłuży optymalny dystans podróży rowerem i poprawi jej komfort – dodaje Karolina Wadowska.
Program „Rowerem lub na kole – do pracy, w pracy, z pracy”, zainicjowany przez GZM, powinien realnie wpłynąć na zmianę nawyków transportowych mieszkańców Metropolii. Rower ma szanse stać się środkiem transportu pierwszego wyboru w drodze do pracy, do szkoły, ale także do kina, czy restauracji.
Podczas konferencji prasowej na Stadionie Śląskim został także zaprezentowany, konsultowany społecznie, Wstępny projekt studium systemu tras metropolitalnych, wraz z koncepcją finansowania kolejnych etapów jego wdrażania.
Zwieńczeniem całości był Wielki Wyścig Samorządowców - prezydenci, burmistrzowie i wójtowie wszystkich metropolitalnych gmin wsiądą na rowery elektryczne i wystartują w wyścigu – nie tylko o puchary i medale - ale o nowoczesny i ekologiczny transport metropolitalny, którego integralną częścią jest rower.
źródło: materiały prasowe GZM
Podobne artykuły
- „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca... i tak w kółko” - wywiad z koordynatorem akcji Joanną Majdecką z Urzędu Miasta Krakowa
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa organizuje w tym roku po raz drugi kampanię „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca... i tak w kółko”. O sposobach na zachęcenie mieszkańców miasta do korzystania z rowerów podczas codziennych podróży do i z pracy rozmawiamy z Joanną Majdecką, która jest pomysłodawcą i koordynatorem tej akcji.
Więcej
- Reportaż – transport zrównoważony na przykładzie Osiedla Mickiewicza w Warszawie
Jesteśmy na Osiedlu Mickiewicza przy ul. Rudzkiej 9 w Warszawie, gdzie spotykamy się z Arturem Łeszczyńskim, koordynatorem ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w Skanska Residential Development Poland i rozmawiamy o transporcie zrównoważonym oraz o transporcie sąsiedzkim.
Więcej
- Transport zrównoważony, transport sąsiedzki
Zarówno w Polsce, jak i w Europie transport to po energetyce drugie pod względem wielkości źródło emisji gazów cieplarnianych w gospodarce [1] .
Więcej
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności