- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Inicjatywy lokalne
Długoterminowe strategie niskoemisyjne dostosowane do Porozumienia Paryskiego będą najlepszym przewodnikiem dla ożywienia gospodarczego (21310)
CAN-Europe2020-05-13
Drukuj
Briefing na temat, w jaki sposób pakiety zrównoważonych bodźców mogą pomóc Unii i jej państwom członkowskim osiągnąć cel neutralności klimatycznej.
Oczekuje się, że Komisja Europejska przedstawi zmieniony długoterminowy budżet UE na lata 2021–2027, aby zaradzić szokowi gospodarczemu wywołanemu przez COVID-19. W chwili, gdy Unia stoi w obliczu historycznej recesji, kolejny budżet UE i inwestycje, które zostaną poczynione w ciągu najbliższych 7 lat, stają się kluczowe w walce z kryzysem klimatycznym i gospodarczym jednocześnie. W nowym briefingu opublikowanym przez Climate Action Network (CAN) Europe podkreśla się znaczenie dostosowania długoterminowych strategii niskoemisyjnych Państw europejskich w zakresie walki z kryzysem klimatycznym do planowanych przez Unię środków finansowych.
Wendel Trio, dyrektor Europejskiej Sieci Działań Klimatycznych (CAN) w Europie powiedział: „Kryzys COVID-19 jest wyraźnym sygnałem alarmowym dla ludzkości, że należy uczynić nasze społeczeństwa i gospodarkę bardziej odpornymi w dłuższej perspektywie. Aby uniknąć niszczących skutków zmian klimatu w przyszłości, musimy opracować długoterminowe strategie zgodne z Porozumieniem Paryskim i ramy gospodarcze wspierające ich wdrażanie. Ambitne unijne i krajowe długoterminowe strategie niskoemisyjne mogą zapewnić jasny cel i pewność finansową dla inwestorów w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Dla Unii kluczowe znaczenie ma pilne zwiększenie celu klimatycznego na 2030 r. do co najmniej 65% redukcji emisji w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 r. Jedynie dzięki ambitnemu celowi klimatycznemu i solidnym ramom finansowym możemy uniknąć pogłębienia się kryzysu klimatycznego.”
Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekrozwoju, komentuje sytuację z punktu widzenia Polski: „Widoczny gołym okiem kryzys zarządzania Polską potęguje potrzebę zewnętrznej pomocy dla kraju ze strony Unii Europejskiej, zwłaszcza pomocy finansowej. Choć często budzi się u nas wewnętrzny opór co do tego, że ktoś wtrąca się w nasze sprawy, myślę, że powinniśmy docenić nie tylko finansowe, ale także długoletnie polityczne doświadczenie naszych sąsiadów z Europy Zachodniej. Wspólnota europejska rodziła się jako nauczka po latach wojny pomiędzy samolubnymi krajami. Czas po pandemii będzie miał podobny charakter polityczny, choć kryzys będzie miał całkiem inny wymiar ekonomiczny. Jedno jest pewne – razem będzie nam łatwiej w Europie”.
W podsumowaniu briefingu oceniono długoterminową strategię Unii, która została przedłożona UNFCCC na początku marca 2020, i wskazano, czego w niej brakuje, aby zapewnić sprawiedliwe i neutralne dla klimatu ożywienie po kryzysie COVID-19. Ponadto briefing analizuje spójność między długoterminowymi krajowymi strategiami Unii i państw członkowskich, a także poziom ambicji w strategiach krajowych oraz sposób, w jaki można zwiększyć tę ambicję dzięki zrównoważonym pakietom bodźców rozwojowych.
Pobierz rozszerzoną wersję briefingu
Kontakt w sprawie briefingu w Polsce: dr Wojciech Szymalski, w.szymalski[at]ine-isd.org.pl
Materiał został przygotowany w ramach projektu „LIFE_UNIFY - łącząc Unię Europejską na rzecz działań klimatycznych” dofinansowanego ze środków instrumentu finansowego LIFE Komisji Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podobne artykuły
- Przez klimat do uzdrowienia
Nowy raport CAN-Europe pokazuje niewykorzystany potencjał funduszy UE na rzecz neutralności klimatycznej i wzywa do istotnych zmian w sposobie wydatkowania funduszy.
Więcej
- O większą odporność na kryzys apeluje 15 państw UE
Piętnaście rządów państw członkowskich Unii wydało otwarte oświadczenie wzywając do zielonego uzdrowienia w odpowiedzi na kryzys Covid-19 i wynikającego z niego pogorszenia koniunktury gospodarczej.
Więcej
- Pakiety zielonych bodźców ekonomicznych mogą wygiąć krzywą emisji po COVID-19
Nowa analiza opublikowana przez Climate Action Tracker (CAT) wskazuje na silne korzyści gospodarcze i związane ze zmianami klimatu, jeśli rządy przyjmą pakiety zielonych bodźców w odpowiedzi na pandemię COVID-19.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności