- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Zielona gospodarka
Polska ładowarka załaduje Solarisa podczas konkursu Bus of the Year (19515)
2016-06-02Drukuj
Tymczasowa ładowarka dla autobusów elektrycznych od Ekoenergetyki-Polska została właśnie zainstalowana w Brukseli.
80kW-owe urządzenie nowej generacji, o nazwie quickPoint Depot Charger, od polskiego producenta będzie ładować autobusSolaris Urbino electric, który został nominowany jako jeden z pięciu pojazdów do uczestnictwa w konkursie Bus of the Year.
Konkurs, organizowany co dwa lata przez przez Association of Commercial Vehicle Editors (Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism z branży pojazdów użytkowych), odbywa się w tym roku Brukseli, a ma za zadanie wybrać najlepszy autobus dostępny w sprzedaży w Europie w 2017 r. 20-osobowe jury będzie testować pojazdy w ciągu 4 dni na trasach w mieście. Ładowarka od Ekoenergetyki będzie ładować e-autobus podczas jego uczestnictwa w zadaniach konkursu.
80kW-owe urządzenie nowej generacji złożone jest z modułów o mocy 10k W każdy, które zapewniają ciągłość ładowania, nawet jeżeli jeden z komponentów jest uszkodzony, a wadliwa część może być szybko wymieniana. Jeśli ładowarka wyposażona jest w dodatkowe, zapasowe moduły, nieoperacyjność jednego z elementów nie ma wpływu na moc wyjściową.
Ekoenergetyka zapewnia, że mobilne urządzenie typu plug-in jest o 30 proc. mniejsze niż jego wcześniejsza wersja, a w Brukseli podłączać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2 do zrobionego specjalnie na ten cel masztu wyposażonego w pantograf.
Ładowarka będzie ładować nowy Solaris Urbino electric, wyposażony w baterię 240 kWh. Autobus można ładować przez noc w zajezdni i na końcu linii autobusowej lub na przystankach autobusowych, czyli ma praktycznie nieograniczony zasięg.
„Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Solaris jako dostawca ładowarki do konkursu, zwłaszcza, że dało nam to okazję do zaprezentowania naszego urządzenia najnowszej generacji, mniejszego, bardziej wydajnego i modułowego, które zapewnia jeszcze większy komfort ładowania naszym klientom” – komentuje Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki.
Bus of the Year to nie jest konkurs tylko dla autobusów elektrycznych. To, że Urbino 12 konkuruje na równi z autobusami o tradycyjnym napędzie, jest samo w sobie dowodem, że autobusy elektryczne wychodzą z fazy pilotażowej i są na dobrej drodze do osiągnięcia wygody użytkowania odpowiadającej autobusom diesla.
Ładowarka quickPoint Depot Charger jest częścią grupy skalowalnych urządzeń oferowanych przez Ekoenergetykę, od ładowarek o mocy 20-80 kW przeznaczonych do użytku na zajezdni autobusowej, do urządzeń instalowanych na przystankach, tzw. opportunity charging, z zakresem mocy wyjściowej od 200 kW do 450 kW.
Ekoenergetyka do tej pory dostarczyła ładowarki do autobusów elektrycznych dla ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych.
Źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Solaris chce zwiększyć ekspansję na rynku ekologicznych autobusów
Firma Solaris teraz zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby dostarczanych autobusów na ten rynek i zamierza zdobywać kolejne kontrakty. Pojazdy tej marki jeżdżą w 41 szwajcarskich miastach.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności