- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Zielona gospodarka
Business Insider: gospodarka niskoemisyjna jest nieunikniona (18060)
2015-01-02Drukuj
Postęp technologiczny w produkcji i magazynowaniu energii sprawi, że niskoemisyjna gospodarka jest tylko kwestią czasu – donosi Business Insider.
W artykule poświęconym perspektywom czystych technologii w energetyce i transporcie amerykański opiniotwórczy portal Business Insider zwraca uwagę, że o ile odgórne, realizowane na poziomie państw, działania mające prowadzić do ograniczenia zmian klimatycznych nadal pozostają niepewne, o tyle postęp technologiczny sprawia, że przyszłość niskoemisyjnej gospodarki jest przesądzona.
2014 rok będzie prawdopodobnie najcieplejszym w historii. Tymczasem międzynarodowe porozumienie mające na celu ograniczenie globalnego ocieplenia dalej jest niedostateczne. Skończone niedawno rozmowy w Limie przyniosły pewien postęp, ale nie przyniosły przełomu - pisze Business Insider. Jednak, z dala od kręgów dyplomatycznych, postęp technologiczny daje pewność, że możemy zbudować niskoemisyjną gospodarkę przy minimalnym koszcie i z dużą korzyścią dla ludzkiego dobrobytu.
Wśród technologii, które mają o tym przesądzić Business Insider wyróżnia fotowoltaikę i magazynowanie energii, dzięki którym będzie możliwe nie tylko magazynowanie niestabilnej, zielonej energii, ale także rozwój niskoemisyjnego transportu.
Energia słoneczna trafiająca na Ziemię dostarcza 5 tysięcy razy więcej energii niż potrzebuje ludzkość. Technologia pozwalająca na jej wykorzystanie efektywnie kosztowo i w czysty sposób jest dostępna. Ceny paneli fotowoltaicznych spadły od 2008 roku o 80%, a przemysłowe instalacje solarne mogą produkować energię za mniej niż 0,1 dolara na kilowatogodzinę. Optymiści mówią, że energia słoneczna stanie się konkurencyjna bez subsydiów jeszcze w tej dekadzie, a pesymiści twierdzą, że nastąpi to po 2020 r. - pisze Business Insider.
Prestiżowy amerykański portal zwraca też uwagę, że rozwojowi czystych technologii w energetyce towarzyszy rozwój czystych technologii w motoryzacji.
Cena baterii litowo-jonowych spadła z 800 dol./kWh w roku 2009 do 600 dol./kWh w roku 2104 i powinna spaść poniżej 300 dol./kWh do roku 2020, a także poniżej 150 dol./kWh do roku 2030. Kiedy cena baterii spadnie poniżej 250 dol./kWh, całkowity koszt posiadania i eksploatacji samochodu elektrycznego będzie niższy niż auta z napędem spalinowym (przy cenie benzyny 3,5 dol./galon) - zapewnia Business Insider.
Oczywiście tempo postępu nie jest pewne. Jednak przyszłość, w której możliwy jest nieemisyjny transport, jest przesądzona. I wówczas nasze miasta będą czystszymi, cichymi i przyjemniejszymi miejscami do życia. Business Insider zauważa jednak, że zagrożeniem dla rozwoju niskoemisyjnej gospodarki mogą być spadające ceny paliw kopalnych, czyli sytuacja, z którą mamy do czynienia w ostatnich tygodniach.
2014 rok dobiegł końca, a spadające ceny ropy i gazu zagrażają inwestycjom w zieloną energię i potęgują marnotrawną konsumpcję. W Stanach Zjednoczonych auta sportowe i crossovery, z których największe ważą 2,6 tony, są obecnie najszybciej rosnącym sektorem motoryzacji - czytamy na Business Insider.
Źródło: gramwzielone.pl
www.gramwzielone.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności