- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Zużyte baterie samochodowe zasilą domy (13005)
2011-08-15Drukuj
Naukowcy z USA i Japonii opracowali system zasilania dla energetyki słonecznej i awaryjny, złożony ze zużytych ogniw z samochodów elektrycznych. Jest on przeznaczony do zasilania domów oraz małych firm – poinformował magazyn "Technology Review".
Baterie samochodów elektrycznych i hybryd są jednymi z najdroższych ich komponentów. W USA ich średni koszt wynosi 10 tys. USD, w Europie – około 7 tys. EUR. Po około dekadzie używania są już wyczerpane i nie gwarantują na tyle stabilnego zasilania oraz odporności na skoki mocy (konieczne np. przy ruszaniu czy przyspieszaniu), aby pracować w systemie napędowym samochodów elektrycznych czy hybrydowych. Są jednak zbyt drogie, a by wyrzucać je czy poddawać recyklingowi, zwłaszcza że ich parametry działania pozostają na tyle dobre, że mogą nadal być stosowane w innych rozwiązaniach zasilających.
Naukowcy oraz inżynierowie pracujący dla firm GM i ABB opracowali system, który pozwala wykorzystać zużyte baterie samochodowe. Pozwala on na podłączenie kompletnego zestawu zużytych ogniw z samochodu osobowego jak Chevorlet Volt do systemu energetycznego. Zarządzany przez oprogramowanie znajdujące się na komputerze PC zestaw, składający się z od 5 do 10 zużytych ogniw samochodowych jest przyłączany do sieci energetycznej i stanowi awaryjne źródło zasilania dla domu lub małego warsztatu czy firmy produkcyjnej.
Może także pracować jako system ogniw dla instalacji energetyki wiatrowej lub słonecznej. Działa on nie tylko wtedy, kiedy całkowicie brak zasilania, ale poprzez konwerter napięcia opracowany przez ABB pozwala utrzymać jednolite parametry napięcia i natężenia dostarczane do firmy lub domu, kiedy dostarczana moc jest zbyt niska np. w czasie codziennego szczytu poboru prądu, czy w okresie zaników napięcia spowodowanych burzami lub silnymi wiatrami. Ogniwa mają pracować przez 15 lat, ale GM planuje przez następne 3-4 lata intensywne ich testowanie aby sprawdzić doświadczalnie stopień zużycia.
Z kolei inżynierowie oraz naukowcy pracujący dla firm Nissan i Sumitomo od razu włączyli zużyte baterie samochodowe do "zielonej" energetyki. Mają one służyć jako ogniwa magazynujące energię w instalacjach słonecznych, przeznaczonych dla domów lub małych bloków wielorodzinnych albo gospodarstw rolnych. Mogą one także służyć jako stacje ładowania dla innych samochodów elektrycznych.
System taki już obecnie pracuje w 7 stacjach ładowania w głównej siedzibie Nissana w Japonii i obie firmy myślą o sprzedawaniu całego kompaktowego rozwiązania ładowania samochodów elektrycznych zewnętrznym klientom np. dystrybutorom, sprzedającym paliwa i posiadającym sieć stacji benzynowych. Nissan planuje, by instalacja oparta na ogniwach z samochodów działała przez około dekadę. Obecnie ogniwa do zasilania samochodów elektrycznych i hybryd posiadają 8-letnią gwarancję.
www.naukawpolsce.pap.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności