- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Zeroemisyjny prom na baterie (10002)
2010-12-12Drukuj
Japończycy planują budowę ekologicznego promu pasażerskiego. Statek napędzany bateriami litowo-jonowymi będzie pierwszym tak dużym bezemisyjnym środkiem transportu wodnego.
Według projektu koncernu IHI Corp, prom będzie miał długość 30 metrów i zabierze jednorazowo na pokład 800 pasażerów. Moc baterii ma wynosić około 3 MWh - to 300 razy więcej niż potrzebuje przeciętny samochód elektryczny. Zastosowanie tak silnych baterii pozwoli na nieprzerwany rejs w czasie od 6 do 8 godzin.
"Istnieją już mniejsze łodzie zasilane bateriami, ale nasza jednostka będzie pierwszym tak dużym statkiem pasażerskim nie emitującym dwutlenku węgla i tlenków azotu", powiedział rzecznik firmy IHI. Dodał także, że celem konstruktorów było również zmniejszenie o połowę kosztów zasilania. Zapewnił, że chociaż same koszty budowy promu będą o 60 proc. wyższe niż konwencjonalnych promów, to inwestycja szybko zwróci się w trakcie eksploatacji statku.
Koncern planuje uruchomienie produkcji promu w 2015 r. Oczekuje, że do tego czasu zmaleją koszty wytwarzania wysokowydajnych baterii. Równolegle ma powstać sieć przybrzeżnych stacji doładowujących.
"Istnieją już mniejsze łodzie zasilane bateriami, ale nasza jednostka będzie pierwszym tak dużym statkiem pasażerskim nie emitującym dwutlenku węgla i tlenków azotu", powiedział rzecznik firmy IHI. Dodał także, że celem konstruktorów było również zmniejszenie o połowę kosztów zasilania. Zapewnił, że chociaż same koszty budowy promu będą o 60 proc. wyższe niż konwencjonalnych promów, to inwestycja szybko zwróci się w trakcie eksploatacji statku.
Koncern planuje uruchomienie produkcji promu w 2015 r. Oczekuje, że do tego czasu zmaleją koszty wytwarzania wysokowydajnych baterii. Równolegle ma powstać sieć przybrzeżnych stacji doładowujących.
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności