- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Zakończył się VIII Supertest Ekonomii (12826)
2011-07-02Drukuj
W corocznym Superteście Ekonomii, organizowanym przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, triumfował prowadzony przez pana Wojciecha Morawca Fiat Panda Natural Power z fabryczną instalacją CNG. Pojazd zasilany sprzężonym gazem ziemnym potrzebował na przejechanie 100 kilometrów zaledwie 3,03 m3 (2,28 kg) gazu. Dwa kolejne miejsca zajęły Opel Zefira 1,6 CNG Turbo z wynikiem 3,12 m3 (2,3kg) na 100 kilometrów oraz VW Passata 1.4 TSI EcoFuel uzyskując 3,44 m3 (2,53 kg) na 100 km. Na najwyższym podium w kategorii aut napędzanych tradycyjnym paliwem stanął Piotr Kwapiszewski, jadący Skodą Octavią Greenline z wynikiem spalania 1,89 l/100 km.
Supertest Ekonomii to przedsięwzięcie zainicjowane i corocznie organizowane przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, które promuje bezpieczną i ekologiczną jazdę w normalnym ruchu i zgodnie z przepisami kodeksu drogowego.
Na odcinku o długości 300 km, prowadzącym z Warszawy do Radomia przez Puławy i z powrotem, rywalizowało kilkanaście samochodów. Były to pojazdy wyposażone w najnowsze ekologiczne technologie oraz właściciele aut zasilanych gazem ziemnym.
W klasyfikacji aut napędzanych tradycyjnym paliwem, bezkonkurencyjna okazała się Škoda Octavia GreenLine II generacji 1.6 TDI 105 KM. Jadący nią Piotr Kwapiszewski, instruktor Szkoły-Auto, uzyskał wynik 1,89 l/100 km. Było to już jego drugie zwycięstwo w Superteście Ekonomii.
Podsumowując swój tegoroczny udział w Superteście Ekonomii, Piotr Kwapiszewski powiedział: "W tym roku miałem możliwość startu Octavią GreenLine II generacji. Wyjątkowo dobrze oceniam system Start&Stop, który nie występował w poprzednim modelu. Jego płynna praca z pewnością pomogła mi uzyskać tak dobry wynik, szczególnie podczas jazdy po mieście".
Kwapiszewski zwrócił również uwagę na inny, w porównaniu z ubiegłym rokiem, charakter tegorocznej trasy. "Na trasie występowały liczne ograniczenia prędkości, dlatego uzyskany wynik jest tym bardziej imponujący. Cały przejazd przebiegał raczej płynnie. Na korek natrafiłem jedynie w Jankach, a największym wyzwaniem był dla mnie przejazd przez Warszawę, gdzie musiałem się mocno skoncentrować, by nie popełnić błędu i nie zabłądzić".
Škoda Octavia GreenLine II zwyciężyła również w klasyfikacji „Mistrz zasięgu". Przy zużyciu 1,89 l/100 km, samochód ten, na jednym zbiorniku, może przejechać aż 2 910 km. Przy takim rezultacie, podczas trasy z Poznania do Porto w Portugalii można spalić jedynie ok. 100 l paliwa, co kosztuje ok. 500 zł!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności