- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Urzędnicy przesiądą się do ekologicznych aut? (12628)
2011-06-04Drukuj
Sektor publiczny przy zakupie nowych aut będzie musiał kierować się poziomem zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.
Chociaż już większość europejskich państw ustawowo promuje rozwój ekologicznego transportu, m.in. poprzez ulgi podatkowe przy zakupie samochodów hybrydowych czy elektrycznych, w Polsce jak dotąd nie mieliśmy regulacji zachęcających do przesiadania się na samochody charakteryzujące się ograniczoną emisją spalin.
Pierwsze tego typu rozwiązania w naszym kraju zostały wprowadzone wraz z wejściem w życie rozporządzenia w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych.
Rozporządzenie jest konsekwencją unijnej dyrektywy w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego, której obowiązek wdrożenia spoczywa na polskich władzach.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem, sektor publiczny wybierając w procedurze zamówień publicznych nowe pojazdy, oprócz ceny, będzie musiał kierować się także ich poziomem energooszczędności i emisji spalin – w szczególności zawartości dwutlenku węgla, tlenków azotu, węglowodorów i cząstek stałych.
Przy wyborze pojazdów zamawiający będą mogli kierować się jedną z dwóch procedur. W piewszej, zwanej "progową", wyboru będzie można dokonać na podstawie informacji o zużyciu energii i emisji spalin. W drugim wariancie, "kosztowym", decydować mają wartości pieniężne odzwierciedlające koszty zużycia paliw oraz koszty emisji spalin.
źródło: Gram w Zielone
www.gramwzielone.pl
Pierwsze tego typu rozwiązania w naszym kraju zostały wprowadzone wraz z wejściem w życie rozporządzenia w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych.
Rozporządzenie jest konsekwencją unijnej dyrektywy w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego, której obowiązek wdrożenia spoczywa na polskich władzach.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem, sektor publiczny wybierając w procedurze zamówień publicznych nowe pojazdy, oprócz ceny, będzie musiał kierować się także ich poziomem energooszczędności i emisji spalin – w szczególności zawartości dwutlenku węgla, tlenków azotu, węglowodorów i cząstek stałych.
Przy wyborze pojazdów zamawiający będą mogli kierować się jedną z dwóch procedur. W piewszej, zwanej "progową", wyboru będzie można dokonać na podstawie informacji o zużyciu energii i emisji spalin. W drugim wariancie, "kosztowym", decydować mają wartości pieniężne odzwierciedlające koszty zużycia paliw oraz koszty emisji spalin.
źródło: Gram w Zielone
www.gramwzielone.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności