- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Unijne fundusze jednak na polskie koleje? (14173)
2012-04-06Drukuj
Szansę na realizację z udziałem unijnych funduszy mają 63 projekty kolejowe w Polsce – poinformowało Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W najbliższych tygodniach Komisja Europejska rozpatrzy te projekty pod kątem możliwości ich realizacji.
Minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska poinformowała dziennikarzy, że zeszłotygodniowego spotkanie przedstawicieli KE oraz resortu transportu i MRR dotyczyło raportu ws. możliwości wykorzystania środków unijnych w polskim sektorze kolejowym.
Raport ten, na zlecenie Komisji, przygotowała grupa niezależnych ekspertów.
Minister dodała, że w raporcie przedstawiono 63 projekty kolejowe – dotyczące m.in. rewitalizacji polskiej sieci – które są możliwe do zrealizowania w krótkim czasie.
Wiceminister rozwoju regionalnego Adam Zdziebło powiedział dziennikarzom we wtorek, że KE przygotuje swoją opinię w ciągu miesiąca. Poinformował także, że raport zawiera trzy warianty wykorzystania unijnych pieniędzy przez sektor kolejowy.
"Zdaniem ekspertów, w optymistycznym wariancie kolej straci 400 mln euro, nawet jeżeli wszystkie 63 wskazane w raporcie projekty będzie w stanie zrealizować. Według bardziej pesymistycznych scenariuszy, kolej może stracić 1 mld 200 mln euro - to wariant pośredni. Najgorszy wariant to strata 1 mld 800 mln euro" – relacjonował wiceminister.
Dodał, że ekspercki raport ujawnił to, na co resort rozwoju regionalnego od dawna zwraca uwagę, mianowicie że sektor kolejowy nie wykorzystuje unijnych funduszy.
Polska zabiega w związku z tym o przesunięcie – w ramach funduszy UE na rozwój infrastruktury w latach 2007-2013 - 1,2 mld euro (ok. 5 mld zł) z projektów kolejowych na drogowe.
"Taki wniosek złożyliśmy latem ubiegłego roku" – przypomniał wiceminister. „Jeżeli Komisja zdecyduje, że pieniądze nie zostaną przesunięte, to one przepadną, gdyż kolej nie zdąży ich wykorzystać" – przewiduje Zdziebło.
Pod koniec zeszłego miesiąca unijny komisarz ds. transportu Siim Kallas powtórzył, że nie akceptuje transferu funduszy UE z kolei na drogi. Natomiast MRR podkreślało wtedy na swojej stronie internetowej, że Komisja Europejska nie podjęła ostatecznej decyzji w sprawie polskiego wniosku dotyczącego przesunięcia części funduszy UE z projektów kolejowych na drogowe.
"Nadal rozmawiamy o tym z Komisją i czekamy na jej oficjalną decyzję, która jest w gestii Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej, kierowanej przez Komisarza Johannesa Hahna" – zapewniał MRR.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności