- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Są dodatkowe pieniądze na transport (15124)
2012-12-04Drukuj
Ponad 1,2 mld euro dodatkowo przekaże Komisja Europejska na finansowanie projektów infrastrukturalnych dla wszystkich rodzajów transportu: powietrznego, kolejowego, drogowego i wodnego oraz logistyki i inteligentnych systemów transportowych we wszystkich państwach członkowskich UE.
W ramach wieloletnich i rocznych programów transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) KE ogłosiła 29 listopada br. dwa zaproszenia do składania wniosków w ramach wieloletnich i rocznych programów transeuropejskiej sieci transportowej. Ostateczny termin składania wniosków upływa dnia 28 lutego 2013 r.
Ma być "zrównoważony i skuteczny"
"Przeznaczając pieniądze na infrastrukturę, przyczyniamy się do realizacji całej transeuropejskiej sieci transportowej, co przynosi przedsiębiorstwom i obywatelom Europy wyraźne korzyści w postaci bardziej wydajnego, zrównoważonego i skutecznego europejskiego systemu transportu" – oświadczył odpowiedzialny za transport komisarz UE Siim Kallas.
Miliardowy program wieloletni
Budżet program wieloletniego wynosi 1,015 mld euro i dotyczy sześciu obszarów: transeuropejskiej sieci transportowej (725 mln euro); europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym, który ma zapewnić interoperacyjność kolei w państwach członkowskich UE (100 mln euro); zarządzania ruchem na wodach śródlądowych (10 mln euro); zarządzania ruchem lotniczym (50 mln euro); autostrad morskich (80 mln euro) i inteligentnych systemów transportowych (50 mln euro).
Program roczny, wspomagający
Na roczny program, który uzupełnia ten wieloletni, przeznaczono 250 mln euro. Z tego programu finansowane będą przede wszystkim badania i inne prace dotyczące "dojrzałych projektów" odnoszących się do wszystkich rodzajów transportu (150 mln euro);
Ponadto przewiduje też środki (40 mln euro) na promowanie innowacyjności i nowych technologii w odniesieniu do infrastruktury transportowej, wsparcie partnerstw publiczno-prywatnych (25 mln euro), a także na wsparcie długoterminowej realizacji sieci TEN-T (35 mln euro).
Techniczną i finansową realizacją programu TEN-T zarządza Agencja Wykonawcza ds. Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności