- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Rowerem w zmiany klimatyczne (17682)
2014-09-28Drukuj
Zrównoważony transport miejski to najlepszy sposób walki ze zmianami klimatu – dowodzi raport amerykańskich naukowców.
Popularyzacja nowoczesnych rozwiązań w miejskim transporcie pozwoli zmniejszyć emisje o ponad połowę do roku 2050 i pozwoli zaoszczędzić 100 miliardów dolarów rocznie – przekonują badacze z University of California i z Institute for Transportation and Development Policy (ITDP).
Współautor badania Michael Replogle, przekonuje, że najprostszą, ale często pomijaną drogą do ograniczania emisji zanieczyszczeń atmosferycznych łatwiejszy dostęp do alternatywnych sposobów podróżowania.
„Transport i rosnąca liczba samochodów na drogach, to najszybciej rozwijające się źródło emisji dwutlenku węgla na świecie”, mówi Replogle. „Podczas gdy każda dziedzina gospodarki musi stać się bardziej ekologiczna, oczyszczanie miast z korków jest najmniej bolesną i najbardziej efektywną metodą walki ze zmianami klimatu”.
Jakie rozwiązania proponują autorzy raportu? Rozwój systemu transportu miejskiego i zachęcanie mieszkańców do przemieszczania się po mieście na rowerach lub pieszo, ograniczenie środków na budowę nowych dróg i parkingów – to zdaniem naukowców powinno skutecznie zniechęcić do korzystania z samochodów i ograniczyć emisje zanieczyszczeń do powietrza. Autorzy opracowania przekonują, że jeżeli nie zostaną te zmiany wprowadzone, to emisja zanieczyszczeń miejskich do powietrza do 2050 roku podwoi się w porównaniu z bazowym rokiem 2010.
„W porównaniu do innowacji energetycznych, które wymagają ogromnych nakładów finansowych, inwestycje w transport publiczny są łatwiejsze i prostsze, a przy tym poprawiają jakość życia mieszkańców dużych miast, sprawiając, że ulice są bardziej przyjazne dla pieszych i rowerzystów”, przekonuje Michael Replogle.
Według danych Organizacji Narodów Zjednoczonych miasta się rozrastają. Obecnie 54 proc. światowej populacji żyje w miastach, a do 2050 roku odsetek ten wzrośnie do 66 proc. Dlatego – zdaniem badaczy – ważne jest, by poprawić jakość życia w metropoliach.
źródło: ekologia.pl
Podobne artykuły
- Rowery miejskie biją rekordy popularności
Ponad 180 tysięcy użytkowników i ponad 3 miliony wypożyczeń – miejskie rowery Veturilo w Warszawie stały się popularnym środkiem transportu, uzupełniającym komunikację miejską. Z rowerów miejskich chętnie korzystają także mieszkańcy Krakowa, Wrocławia, Białegostoku czy Opola. Sukces tych przedsięwzięć przekłada się również na dodatkowe przychody dla miast.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności