- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Pierwszy samochód elektryczny dla portugalskiego rządu (10000)
2010-12-30Drukuj
Carlos Tavares, Wiceprezes Zarządu Nissan Motor Co., Ltd. uroczyście przekazał kluczyki do Nissana LEAF, pierwszego samochodu elektrycznego dla portugalskiego rządu. To pierwszy rząd w Europie, który w tak zdecydowany sposób udzielił wsparcia zero-emisyjnej mobilności. Podczas tej samej uroczystości, 9 Nissanów LEAF trafiło do konsorcjum na rzecz elektrycznej mobilności MOBI.E, które stało się pierwszym komercyjnym użytkownikiem w Europie tego stuprocentowo elektrycznego pojazdu przeznaczonego do masowej sprzedaży.
Premier José Sócrates, odbierający kluczyki w imieniu rządu Portugalii, powiedział:
„Bardzo cieszymy się z wprowadzenia pojazdów elektrycznych w Portugalii. Po 3 latach współpracy między rządem, instytucjami publicznymi, konsorcjum, które opracowało rozwiązanie MOBI.E oraz firmą Nissan zrealizowaliśmy pierwszą ogólnokrajową inteligentną zintegrowaną sieć ładowania akumulatorów i jako pierwszy kraj będziemy użytkowali pojazdy elektryczne. Jako pionier zaangażowania na rzecz odnawialnych źródeł energii oraz pierwszy kraj wprowadzający inteligentną sieć ładowania i pojazdy elektryczne Portugalia staje się liderem i prekursorem zmian na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju".
Portugalia jako pierwsza w Europie nawiązała bezpośrednią współpracę partnerską na rzecz pojazdów elektrycznych z Sojuszem Renault-Nissan. W listopadzie 2008 podpisano umowę o budowie sieci ładowania akumulatorów obejmującej terytorium kraju oraz o promowaniu korzyści płynących z mobilności z zerową emisją. Konsorcjum MOBI.E, które instaluje sieć uruchomiło już stacje ładowania w 25 miastach w całym kraju. Do lata 2011 roku zacznie działać kolejne 1300 standardowych stacji ładowania i 50 stacji szybkiego ładowania.
Nissan LEAF, który niedawno został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2011, jest wyposażony w kompaktowy silnik elektryczny napędzający koła przednie. Silnik zasilany prądem stałym wytwarza moc 109 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 145 km/h. Silnik elektryczny czerpie energię z opracowanego przez firmę Nissan akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej, o mocy ponad 90 kW. Zasięg samochodu wynosi 175 km (New European Driving Cycle) między kolejnymi ładowaniami, co zaspakaja potrzeby wielu kierowców poruszających się głównie po mieście.
Dostawy do klientów rozpoczęły się już w Japonii i Stanach Zjednoczonych, natomiast w Europie, a konkretnie w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii, klienci zaczną odbierać swoje pojazdy w pierwszym kwartale 2011 roku. Obecnie samochód jest produkowany w Japonii, ale już na początku 2013 roku jego produkcja zostanie uruchomiana w Sunderland (Wielka Brytania).
Innowacyjne rozwiązania Nissana to nie tylko mobilność z zerową emisją. Pod szyldem PURE DRIVE Nissan produkuje szereg modeli wyposażonych w przyjazne dla środowiska silniki spalinowe, wyróżniające się najniższym zużyciem paliwa w poszczególnych klasach oraz zaawansowanymi proekologicznymi rozwiązaniami technicznymi. W przyszłym roku pojawi się czwarta generacja Nissana Micry zasilana doładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i systemem wyłączania silnika na biegu jałowym. Jednym z atutów tej jednostki napędowej jest wyjątkowo niska emisja CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km.
źródło: Nissan Polska
www.newsroom.nissan-europe.com
„Bardzo cieszymy się z wprowadzenia pojazdów elektrycznych w Portugalii. Po 3 latach współpracy między rządem, instytucjami publicznymi, konsorcjum, które opracowało rozwiązanie MOBI.E oraz firmą Nissan zrealizowaliśmy pierwszą ogólnokrajową inteligentną zintegrowaną sieć ładowania akumulatorów i jako pierwszy kraj będziemy użytkowali pojazdy elektryczne. Jako pionier zaangażowania na rzecz odnawialnych źródeł energii oraz pierwszy kraj wprowadzający inteligentną sieć ładowania i pojazdy elektryczne Portugalia staje się liderem i prekursorem zmian na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju".
Portugalia jako pierwsza w Europie nawiązała bezpośrednią współpracę partnerską na rzecz pojazdów elektrycznych z Sojuszem Renault-Nissan. W listopadzie 2008 podpisano umowę o budowie sieci ładowania akumulatorów obejmującej terytorium kraju oraz o promowaniu korzyści płynących z mobilności z zerową emisją. Konsorcjum MOBI.E, które instaluje sieć uruchomiło już stacje ładowania w 25 miastach w całym kraju. Do lata 2011 roku zacznie działać kolejne 1300 standardowych stacji ładowania i 50 stacji szybkiego ładowania.
Nissan LEAF, który niedawno został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2011, jest wyposażony w kompaktowy silnik elektryczny napędzający koła przednie. Silnik zasilany prądem stałym wytwarza moc 109 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 145 km/h. Silnik elektryczny czerpie energię z opracowanego przez firmę Nissan akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej, o mocy ponad 90 kW. Zasięg samochodu wynosi 175 km (New European Driving Cycle) między kolejnymi ładowaniami, co zaspakaja potrzeby wielu kierowców poruszających się głównie po mieście.
Dostawy do klientów rozpoczęły się już w Japonii i Stanach Zjednoczonych, natomiast w Europie, a konkretnie w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii, klienci zaczną odbierać swoje pojazdy w pierwszym kwartale 2011 roku. Obecnie samochód jest produkowany w Japonii, ale już na początku 2013 roku jego produkcja zostanie uruchomiana w Sunderland (Wielka Brytania).
Innowacyjne rozwiązania Nissana to nie tylko mobilność z zerową emisją. Pod szyldem PURE DRIVE Nissan produkuje szereg modeli wyposażonych w przyjazne dla środowiska silniki spalinowe, wyróżniające się najniższym zużyciem paliwa w poszczególnych klasach oraz zaawansowanymi proekologicznymi rozwiązaniami technicznymi. W przyszłym roku pojawi się czwarta generacja Nissana Micry zasilana doładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i systemem wyłączania silnika na biegu jałowym. Jednym z atutów tej jednostki napędowej jest wyjątkowo niska emisja CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km.
źródło: Nissan Polska
www.newsroom.nissan-europe.com
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności