- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Pieniądze unijne zostaną na kolei (14146)
2012-04-04Drukuj
W czasie konferencji prasowej 29 marca br. Siim Kallas, komisarz Unii Europejskiej ds. transportu powiedział, że Komisja Europejska nie zgadza się na przeniesienie unijnych funduszy przyznanych Polsce z inwestycji kolejowych na drogowe.
"Myślę, że polski rząd ma duże możliwości, aby wydać te pieniądze na infrastrukturę kolejową. Takie jest stanowisko Unii Europejskiej. Jest mnóstwo innych możliwości finansowania inwestycji drogowych, np. z innych funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności. Nie zmienimy swojego stanowiska, w którym UE skupia się na wspieraniu transportu kolejowego" — podkreslił komisarz ds. transportu Siim Kallas.
Rok temu polski rząd poprosił Unię Europejską o zgodę na przesunięcie środków zarezerwowanych dla kolei do sektora drogowego. Pierwotnie decyzja miała być znana w grudniu. Głównym argumentem polskich władz, przemawiającym za przesunięciem środków był fakt, że kolejarze nie są w stanie wydać kwoty, jaką mają zapewnioną na inwestycje kolejowe w ramach dotacji unijnych. Decyzja w sprawie przesunięcia środków miała być znana w grudniu 2011 roku, ale unijni urzędnicy zdecydowali się na przeprowadzenie audytu w PKP Polskich Liniach Kolejowych, który pokazałby, czy zarządca infrastruktury jest w stanie wydać pieniądze na projekty modernizacyjne. Niedawno minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska mówiła, że nie wyobrażała sobie sytuacji, gdyby środki nie zostały przesunięte, ponieważ jej zdaniem polska kolej nie ma gotowych projektów modernizacyjnych.
Na decyzję Komisji Europejskiej niecierpliwie czekał także resort transportu. Minister transportu Sławomir Nowak zdążył już kilkukrotnie zadeklarować, że niezależnie od tego, jaka będzie decyzja. ministerstwo wie, jak kwotę 1,2 mld euro wykorzystać. "Decyzja jest po stronie Komisji Europejskiej. Wiem, że pojawią się głosy, że Komisja wyrażała stanowisko negatywne. My czekamy na stanowisko formalne, bo jako rząd Polski możemy odnieść się wyłącznie do formalnych decyzji Komisji Europejskiej i na takie pilnie oczekujemy. Jeżeli mówię o tym, że chcemy pilnie tej decyzji i wiemy, jak spożytkować te środki, jeśli miałyby być przesunięte, to również dlatego, że czekamy i zwróciliśmy się do Komisji Europejskiej o potwierdzenie możliwości realizowania tych czterech programów, o których mówiłem" – mówił dwa tygodnie temu w Sejmie Sławomir Nowak. (lp/wś)
Pełny tekst dostępny na stronie: www.rynek-kolejowy.pl/31871/Pieniadze_unijne_zostana_na_kolei.htm.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności