- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Parlament Europejski: Megaciężarówki na razie zatrzymane (14162)
2012-04-05Drukuj
Komisarz UE ds. transportu Siim Kallas ogłosił w czasie posiedzenia komisji ds. transportu Parlamentu Europejskiego 27 marca, że na razie wycofuje się z prób zalegalizowania transnarodowego ruchu megaciężarówek.
Na początku dyskusji komisarz Kallas powiedział, że decyzja o ewentualnej możliwości przekraczania granic przez megaciężarówki będzie podjęta przez państwa członkowskie. Po bardzo żywej debacie, podczas wieku europosłów oskarżało komisarza o próbę ominięcia Parlamentu przez reinterpretację obecnie obowiązującej legislacji, Kallas przyznał, że nie przypuszczał, że sprawa będzie tak wybuchowa. "Nie wiedziałem, że to tak drażliwa kwestia. Przemyślę ją jeszcze raz" – powiedział.
Dyrektywa 96/53/EC określa maksymalną wagę i wymiary ciężarówek (obecne limity to 18,75 m i 40 ton) i zakazuje przekraczania granic przez większe i cięższe tiry. Zostało to potwierdzone przez przedstawiciela zespołu prawnego Parlamentu Europejskiego, który podczas spotkania komisji zaprezentował wyniki nowych analiz. Przed Parlamentem Europejskim do takich samych konkluzji doszli prawnicy niemieckiego Bundestagu.
William Todts, przedstawiciel federacji Transport & Environment, do której należy kampania Tiry na Tory: "Pozwolenie na przekraczanie granic przez megaciężarówki przyniesie powódź takich pojazdów i sprawi, że staną się one normą na transeuropejskich trasach. To zły pomysł, a jego spartaczone odpalenie jest świadectwem, jak słabo te zmiany zostały przemyślane. Jeżeli Komisja dąży to inteligentniejszego, bardziej ekologocznego transportu drogowego, powinna zaproponować dłuższe, bardziej aerodynamiczne i bezpieczniejsze kabiny, bez zwiększania długości i wagi przestrzeni ładownej. Wszelkie propozycje zmian powinny przejść odpowiedni, demokratyczny proces, a nie wynikać z fanaberii jednego komisarza".
Pod koniec lutego zakończyły się konsultacje społeczne przed rewizją dyrektywy 96/53/EC. Kampania "Tiry na tory" namawiała do uczestnictwa w nich. Najwięcej głosów od obywateli nadeszło do Komisji właśnie z Polski.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności