- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Na drodze ku zielonym pojazdom (10049)
2010-08-18Drukuj
Światowi producenci samochodów nie ustają w wysiłkach, aby poprawić ekologiczność produkowanych pojazdów. Jedną z metod jest użycie przy ich produkcji materiałów pochodzących z recyklingu.
www.ec.europe.eu
Producenci samochodów uznali za konieczną poprawę ekologiczności pojazdów, zarówno pod wpływem wymogów, jakie niosą z sobą nowe przepisy w sprawie ochrony środowiska, jak i oczekiwań coraz bardziej świadomych ekologicznie klientów.
I tak, przy produkcji japońskiego Nissana zastosowanie znajdują stare zderzaki, które podczas specjalnego, wolnego od chemikaliów procesu, są rozdrabniane do postaci proszku. Tak odzyskany surowiec jest wykorzystywany do produkcji nowych zderzaków. Pozyskane z pojazdów złomowanych alufelgi są z kolei używane do tworzenia elementów zawieszenia.
Nissan rozwinął także technologię wytwarzania delikatnych włókien z odzyskanego plastiku. Zużyte plastikowe butelki są przetwarzane i używane jako główny składnik izolacji dźwiękoszczelnej w tablicach rozdzielczych oraz izolacji podłogowej.
Ford z kolei w swoich 11 modelach do produkcji siedzisk oraz tylnych części foteli używa soi. Ponadto, do produkcji elementów podwozia wykorzystuje tworzywa uzyskane ze zużytych butelek po detergentach, starych oponach oraz akumulatorach.
Ekologiczne plany ma również producent Peugeota i Citroena. Ma on zamiar zwiększyć wykorzystanie biopolimerów oraz włókien naturalnych, takich jak len i konopie, a także tworzyw pozyskanych z pociętych, plastikowych butelek.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.huI tak, przy produkcji japońskiego Nissana zastosowanie znajdują stare zderzaki, które podczas specjalnego, wolnego od chemikaliów procesu, są rozdrabniane do postaci proszku. Tak odzyskany surowiec jest wykorzystywany do produkcji nowych zderzaków. Pozyskane z pojazdów złomowanych alufelgi są z kolei używane do tworzenia elementów zawieszenia.
Nissan rozwinął także technologię wytwarzania delikatnych włókien z odzyskanego plastiku. Zużyte plastikowe butelki są przetwarzane i używane jako główny składnik izolacji dźwiękoszczelnej w tablicach rozdzielczych oraz izolacji podłogowej.
Ford z kolei w swoich 11 modelach do produkcji siedzisk oraz tylnych części foteli używa soi. Ponadto, do produkcji elementów podwozia wykorzystuje tworzywa uzyskane ze zużytych butelek po detergentach, starych oponach oraz akumulatorach.
Ekologiczne plany ma również producent Peugeota i Citroena. Ma on zamiar zwiększyć wykorzystanie biopolimerów oraz włókien naturalnych, takich jak len i konopie, a także tworzyw pozyskanych z pociętych, plastikowych butelek.
www.ec.europe.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności