- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Kolejne parkingi P+R w metropolii warszawskiej. (21269)
2020-04-21Drukuj
Już niebawem w Legionowie pojawią się nowe perony, parkingi i miejsca rowerowe. Dzięki ponad 2,7 mln zł wsparcia z UE w mieście powstaną lokalne centra przesiadkowe – poinformował w środę (15 kwietnia) stołeczny ratusz.
Stołeczni urzędnicy przekazali, że umowę w tej sprawie podpisali przedstawiciele samorządu województwa mazowieckiego, m.st Warszawy oraz Legionowa.
Jak przekazał stołeczny ratusz, dwie istniejące obecnie pętle autobusowe w Legionowie przy ul. Sowińskiego i Mickiewicza oraz przy ul. Olszankowej - Osiedle Młodych zostaną przebudowane i będą pełniły rolę lokalnych centrów przesiadkowych, w których pasażerowie będą mogli przesiadać się ze swoich środków transportu do komunikacji publicznej.
W ramach inwestycji powstaną nowoczesne wiaty przystankowe i perony, z nową nawierzchnią i kanalizacją deszczową, a cały teren zostanie oświetlony lampami LED.
Wybudowane zostaną też dwa parkingi typu "Parkuj i Jedź", każdy na ok. 15 miejsc. Przewidziano na nich po jednym stanowisku dla samochodów elektrycznych, z możliwością ładowania. Z kolei rowerzyści będą mogli korzystać z krytych miejsc postojowych i odkrytych stojaków oraz samoobsługowych stacji naprawy rowerów. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2021 roku.
"Startują kolejne projekty, służące zmniejszeniu poziomu emisji zanieczyszczeń i usprawnieniu transportu w metropolii warszawskiej. Dostępność nowoczesnych parkingów "Parkuj i Jedź" w miejscowościach sąsiadujących z Warszawą, to bezpośrednia korzyść również dla nas" - podkreślił Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Dodał, że stworzenie mieszkańcom podwarszawskich gmin możliwości bezpiecznego zostawienia samochodów na parkingach zlokalizowanych przy węzłach przesiadkowych ograniczy liczbę aut wjeżdżających do Warszawy.
Z kolei marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik zwrócił uwagę, że ta inwestycja to większy komfort dla mieszkańców gminy i możliwości szybkiego oraz sprawnego dotarcia do pracy czy szkoły.
"To przede wszystkim kolejny krok w stronę poprawy jakości powietrza w naszym regionie. Każde działanie, zmierzające do ograniczenia natężenia ruchu samochodowego, przyczynia się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, a na tym nam wszystkim bardzo zależy" - zaznaczył Adam Struzik.
Projekt Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej - "Parkingi Parkuj i Jedź" będzie realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jego głównym celem jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w metropolii warszawskiej poprzez promocję nisko- lub zeroemisyjnych środków transportu.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 3,3 mln zł, z czego blisko 2,7 mln zł wyniesie unijne wsparcie w ramach RPO WM 2014-2020.
W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych stale rozbudowywana jest sieć parkingów "Parkuj i Jedź" w metropolii warszawskiej. Dotychczas podpisano umowy na realizację 62 parkingów, na których powstało ponad 5 900 miejsc dla samochodów oraz ponad 2 800 dla rowerów.
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- Nie oglądaj się na rząd
Pojawił się wirus, a wraz z nim perspektywa spadku wskaźników ekonomicznych. Kiedy wszyscy oglądają się na rządy, banki lub organizacje międzynarodowe, aby pomogły bezradnym obywatelom, w ciszy i spokoju wzrastają w Europie inicjatywy na rzecz przetrwania niezależne od rządów i PKB. W 2019 roku powstał nowy raport, który je inwentaryzuje.
Więcej
- Plan działania na rzecz fali renowacji: Wspólne osiąganie zrównoważonych budynków w Europie
Strategie wzrostu gospodarczego opisane w Europejskim Zielonym Ładzie będą ważnym elementem programu naprawy pokryzysowej. W tym kontekście fala renowacyjna powinna odgrywać ważną rolę. BPIE (Buildings Performance Institute Europe) opracowało zestaw zaleceń dla wszystkich zainteresowanych stron, które mogą pomóc w rozpoczęciu fali remontów i osiągnięcia neutralności klimatycznej zasobów budowlanych w Europie do 2050r. „Plan działania na rzecz fali renowacji: Wspólne osiąganie zrównoważonych budynków w Europie.”
Więcej
- EKOBAROMETR – najpopularniejsze akcje proekologiczne według Polaków
Blisko 7 na 10 Polaków wskazuje ograniczenie korzystania z plastikowych słomek jako najpopularniejszy trend – wynika z badania w ramach projektu EKOBAROMETR, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności