- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Japońskie linie lotnicze- ANA- radykalnie redukują emisje CO2 (10155)
2009-10-07Drukuj
"Środowisko przyrodnicze jest teraz jednym z największych wyzwań dla przemysłu lotniczego i ANA zgodziła się podjąć tego zadania w roli lidera"-powiedział Mineo Yamamoto, dyrektor linii ANA.
W ubiegłym roku linie lotnicze ANA (All Nippon Airways) przedstawiły swój Ekologiczny Plan na lata 2008 – 2011. Ma on na celu redukcję emisji CO2 w całej flocie, przy czym ANA chce zredukować, w porównaniu do 2006 roku, całkowitą emisję CO2 przy lotach wewnętrznych o 200 tys. ton - z 4,9 mln do 4,7 mln ton. Całkowita emisja (ton/kg), obejmująca loty międzynarodowe zostanie zmniejszona o 10% do końca 2011 roku, co wyrówna redukcję do 25% w porównaniu z poziomem w 1990 roku.
Wymogi ograniczenia emisji zanieczyszczeń narzucił na Japonię podpisany przez nią w 1997 roku Traktat z Kioto w sprawie walki z globalnym ociepleniem. Mineo Yamamoto, dyrektor ANA oraz CEO powiedział, że “środowisko jest teraz jednym z największych wyzwań dla przemysłu lotniczego i ANA zgodziła się podjąć tego zadania w roli lidera. Dlatego będziemy wymieniać naszą flotę na samoloty jak najbardziej przyjazne środowisku, obecnie dostępne na rynku. Jesteśmy zaangażowani w projekty reforestacji oraz odbudowy raf koralowych, uczestniczymy w konkursie na album fotograficzny mający wzbudzić wzrost zainteresowania środowiskiem wśród społeczeństwa, a teraz stajemy się pierwszą linią lotniczą na świecie, która ustanowiła własny cel emisyjny”.
Między 1 czerwca a 10 lipca 2008 roku ANA trzykrotnie uruchomiła w lotach wewnętrznych swój „e-flight” program, który ma na celu skupić uwagę wszystkich pasażerów bliskich kursów na problemie ochrony środowiska. W trakcie lotów podawane są filiżanki i pałeczki ze specjalnym logo oraz wyświetlany jest film edukacyjny z pisarzem Irvinem Welsh’em oraz przyrodnikiem C. W. Nicol’em w rolach głównych. Ponadto cała flota 20 Boeingów 777-200 oraz 300, czyli samolotów biorących udział w lotach wewnętrznych, ma na swoich kadłubach logo „e-flight”.
Niedawno linie ANA wpadły na bardzo osobliwy pomysł: pasażerowie krótkich lotów powinni załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne jeszcze przed startem. Linie doszły do wniosku, że pusty pęcherz oznacza lżejszy samolot, a to z kolei mniejsze spalanie paliwa i mniejszą emisję CO2 – i to aż o 5 ton miesięcznie! Przepisów tych mają dopilnowywać pracownicy linii. Czy pomysł spotka się z przychylną opinią użytkowników linii ANA, okaże się niebawem.
źródło: www.ana.co.jp/wws/us/e/about_ana/corp_info/pr/2008/080522.html
Wymogi ograniczenia emisji zanieczyszczeń narzucił na Japonię podpisany przez nią w 1997 roku Traktat z Kioto w sprawie walki z globalnym ociepleniem. Mineo Yamamoto, dyrektor ANA oraz CEO powiedział, że “środowisko jest teraz jednym z największych wyzwań dla przemysłu lotniczego i ANA zgodziła się podjąć tego zadania w roli lidera. Dlatego będziemy wymieniać naszą flotę na samoloty jak najbardziej przyjazne środowisku, obecnie dostępne na rynku. Jesteśmy zaangażowani w projekty reforestacji oraz odbudowy raf koralowych, uczestniczymy w konkursie na album fotograficzny mający wzbudzić wzrost zainteresowania środowiskiem wśród społeczeństwa, a teraz stajemy się pierwszą linią lotniczą na świecie, która ustanowiła własny cel emisyjny”.
Między 1 czerwca a 10 lipca 2008 roku ANA trzykrotnie uruchomiła w lotach wewnętrznych swój „e-flight” program, który ma na celu skupić uwagę wszystkich pasażerów bliskich kursów na problemie ochrony środowiska. W trakcie lotów podawane są filiżanki i pałeczki ze specjalnym logo oraz wyświetlany jest film edukacyjny z pisarzem Irvinem Welsh’em oraz przyrodnikiem C. W. Nicol’em w rolach głównych. Ponadto cała flota 20 Boeingów 777-200 oraz 300, czyli samolotów biorących udział w lotach wewnętrznych, ma na swoich kadłubach logo „e-flight”.
Niedawno linie ANA wpadły na bardzo osobliwy pomysł: pasażerowie krótkich lotów powinni załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne jeszcze przed startem. Linie doszły do wniosku, że pusty pęcherz oznacza lżejszy samolot, a to z kolei mniejsze spalanie paliwa i mniejszą emisję CO2 – i to aż o 5 ton miesięcznie! Przepisów tych mają dopilnowywać pracownicy linii. Czy pomysł spotka się z przychylną opinią użytkowników linii ANA, okaże się niebawem.
źródło: www.ana.co.jp/wws/us/e/about_ana/corp_info/pr/2008/080522.html
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności