- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Górnośląsko-Zagłębiowska metropolia zamówi koncepcję Roweru Metropolitalnego (20964)
2019-09-18Drukuj
W ciągu dwóch tygodni Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, skupiająca 41 samorządów centralnej części woj. śląskiego, chce zamówić koncepcję wdrożenia Roweru Metropolitalnego. Według obecnych zapowiedzi system ten powinien zacząć działać w 2021 r.
Jak poinformował podczas wtorkowej sesji zgromadzenia GZM w Tychach przewodniczący zarządu Metropolii Kazimierz Karolczak, w przetargu na wyłonienie autora koncepcji systemu - opóźnionym wobec odwołań oferentów - podpisanie umowy powinno być możliwe w ciągu dwóch tygodni.
"W przetargu na koncepcję Roweru Metropolitalnego jesteśmy po rozprawie w Krajowej Izbie Odwoławczej. Od początku roku pracujemy, aby móc wdrożyć jak najszybciej Rower Metropolitalny, który byłby rozwiązaniem dla wszystkich miast i gmin Metropolii" - mówił Karolczak sprawozdając ostatnie prace zarządu GZM.
"Pierwszym etapem miało być wybranie usługodawcy, który wypracuje koncepcje, biznesplan, wszystkie modele ekonomiczne, aby wybrać jak najlepszy wariant wdrożenia tego roweru. Niestety to postępowanie zostało zaskarżone przez uczestników" - przypomniał przewodniczący zarządu GZM.
"Po kilkumiesięcznej zwłoce KIO potwierdziła nasze rozstrzygnięcie i obecnie jesteśmy na etapie weryfikacji. Jeżeli będzie ona pozytywna, w ciągu dwóch tygodni podpiszemy umowę. To niestety oznacza, że nie widzimy szans na spełnienie optymistycznego założenia, że będziemy mogli realizować ten projekt w przyszłym roku" - zastrzegł.
"Tak więc Rower Metropolitalny będzie mógł być realizowany w 2021 r. W przyszłym roku na pewno podtrzymamy porozumienie o wymianie rowerów między gminami, ale szukamy jeszcze rozwiązania, które mogłoby poszerzyć ofertę rowerów miejskich realizowanych obecnie przez gminy, także przy utrzymaniu możliwości wymiany rowerów między nimi" - dodał Karolczak.
Obecnie na terenie GZM systemy rowerów miejskich funkcjonują w kilku miastach: Katowicach, Chorzowie, Sosnowcu, Gliwicach, a także w Tychach, Siemianowicach Śląskich i Zabrzu. Wszystkie obsługuje Nextbike Polska. Od wiosny ub. roku, staraniem GZM, systemy te są interoperacyjne, co oznacza możliwość wypożyczenia roweru w jednym mieście i zwrotu w innym.
Przygotowując się do wdrożenia Roweru Metropolitalnego, obejmującego wszystkie 41 miast i gmin członkowskich, GZM zamówiła 230 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, które trafią do urzędników samorządów i służb mundurowych. Ideą jest upowszechnianie przekonania, że rower to dobry środek transportu - również przy wykonywaniu obowiązków służbowych.
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- Firmy paliwowe angażują się w walkę ze zmianami klimatycznymi
Do ograniczenia emisji gazów potrzebne jest wspólne działanie rządów, biznesu i konsumentów – mówi Peter Mather z koncernu BP. Jak podkreśla, w walkę ze zmianami klimatycznymi angażują się również firmy paliwowe. Strategia BP zakłada redukcję emisji gazów cieplarnianych o 3,5 mln ton ekwiwalentu CO2 do 2025 roku.
Więcej
- Suwałki szykują inwestycje, które radykalnie obniżą emisję CO2
15 autobusów na gaz ziemny, 12 stacji dla miejskich rowerów oraz przebudowa dróg - to wszystko ma wpłynąć na poprawę jakości komunikacji w Suwałkach w województwie podlaskim. Projekt będzie kosztował 30 mln zł, z czego 23,5 mln zł pokryją środki unijne.
Więcej
- Biznes modowy walczy z plastikowymi odpadami
Duży biznes w coraz większym stopniu włącza się w walkę z plastikiem. Dotyczy to również przemysłu odzieżowego. W sprzedaży są już ubrania wykonane z bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów lub przetworzonych odpadów. W sklepach organizowane są także zbiórki używanej odzieży. Kolejna kwestia to zarządzanie plastikowymi odpadami.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności