- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Dyplomata: Chiny chcą uniknąć sporu handlowego o ETS (14081)
2012-03-16Drukuj
Pekin chce uniknąć konfliktu handlowego z Europą, po tym jak Airbus oskarżył Chiny o blokowanie zakupów swoich samolotów w odwecie za unijny system handlu uprawnieniami do emisji (ETS) – poinformował 8 marca 2012 roku chiński dyplomata.
Dyplomata wypowiedział się kilka godzin po tym, jak Louis Gallois szef EADS, czyli konsorcjum, od którego zależny jest Airbus, poskarżył się, że firma traci na "środkach odwetowych" zastosowanych przez Chiny, włączając odmowę potwierdzenia zamówień na samoloty dalekiego zasięgu.
"Myślę, że powinno to być postrzegane jako pokaz sił opozycji Chin, które sprzeciwiają się włączenia lotnictwa do systemu ETS" – powiedział zastrzegający anonimowość dyplomata w rozmowie z EurActiv.
Jeśli jednak nie zostanie osiągnięte porozumienie, „to nie będzie koniec tych środków zaradczych".
„Nie chcemy rozpoczynać wojny handlowej" – mówił dyplomata. "Mamy nadzieję, że UE podejmie właściwą decyzję, żebyśmy mogli rozwiązać ten problem z naszymi partnerami międzynarodowymi i przyjaciółmi w ramach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO)" – podkreślił.
Chiński dyplomata zaznaczył, że nie otrzymał wytycznych z Pekinu i mówi w swoim imieniu.
Bruksela zadowolona
Isaac Valero Ladron, rzecznik unijnej komisarz do spraw wyraził zadowolenie, że chiński dyplomata uważa uznanie kwestii lotnictwa za priorytet.
"Teraz musimy kontynuować prace w ICAO, by doprowadzić do globalnego porozumienia" – napisał Ladron w pisemnym oświadczeniu dla EurActiv.
"UE jest zdeterminowana, aby tak się stało" – powiedział. "Jeśli ambitne globalne porozumienie wejdzie w życie, wówczas bylibyśmy skłonni do przeglądu naszych przepisów" – dodał.
Negocjatorzy podczas trwających obecnie rozmów w ramach ICAO zredukowali swoje opcje do dwóch: światowy system handlu emisjami lub system kompensacji.
Linia bazowa i kredyt
Światowy system handlu może przypominać albo unijny ETS albo preferowany przez Waszyngton system kredytowania redukcji w odniesieniu do przyjętej linii bazowej. W tym systemie linie lotnicze mogą sprzedawać uprawnienia do emisji, jeśli ich emisje były poniżej ustalonej linii bazowej lub kupić je, jeśli były powyżej.
System kompensacji obejmowałby zatem opłaty za emisje pochodzące z lotnictwa, by zebrać środki finansowe na projekty związane z klimatem.
Grupa powołana ad hoc pracuje nad wypracowaniem rozwiązania sprawy a unijni dyplomaci mają nadzieję, że globalne porozumienie uda się osiągnąć pod koniec roku – wnioskuje EurActiv.com.
"Mamy trochę czasu ponieważ zwrot kwot – moment, w którym linie lotnicze będą musiały zapłacić za pozwolenia na emisje wydane w 2012 roku - będzie miał miejsce dopiero pod koniec kwietnia 2013 roku" – powiedział unijny dyplomata w rozmowie z EurActiv.
"To daje nam czas na znalezienie rozwiązania" – dodał.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności