- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Chiny bojkotują unijny handel emisjami (13956)
2012-02-16Drukuj
Chiński rząd zakazał krajowym liniom lotniczym uczestniczenia w handlu emisjami w UE. W związku z tym Chiny mogą spodziewać się teraz opłat karnych lub nawet zakazu dostępu do europejskich portów lotniczych.
Chiny zbojkotowały podatek klimatyczny nałożony na linie lotnicze korzystające z unijenj przestzreni powietrznej. Przewoźnikom zabroniono także podnoszenia cen dla klientów w związku z unijnymi planami. Według państwowej agencji informacyjnej Xinhua, która cytowała rzecznika Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Chiny nie zamierzają podporządkować się nowym zasadom UE dotyczącym opłat emisyjnych w lotnictwie cywilnym. Jak podkreślił chiński urzędnik w zależności od rozwoju wypadków Pekin rozważa podjęcie niezbędnych środków potrzebnych do ochrony chińskich interesów gospodarczych.
Wszystkie linie lotnicze od stycznia 2012 roku muszą w ramach unijnego systemu handlu emisjami kupować certyfikaty dla emisji CO2, które powodują one przy starcie i lądowaniu na terytorium Europy. Linie lotnicze, które tego nie robią, mogą spodziewać się nałożenia grzywny lub nawet zakazu dostępu do europejskich portów lotniczych.
Według obliczeń chińskiego Ministerstwa Transportu unijny system handlu emisjami już w pierwszym roku kosztowałby chińskie firmy około 120 milionów dolarów. Do 2020 roku kwota ta może wzrosnąć nawet trzykrotnie.
Pod koniec grudnia Europejski Trybunał w Luksemburgu (ETS) uznał za zgodne z prawem regulacje, które nakładają od stycznia 2012 roku na lotnictwo obowiązki wynikające z systemu handlu emisjami. Zdaniem sędziów przepisy nie naruszają ani prawa międzynarodowego, ani porozumień międzynarodowych w dziedzinie lotnictwa między państwami.
"Afront dla międzynarodowych wysiłków"
Eva Lichtenberger i Michael Cramer, rzecznicy ds. transportu frakcji Zielonych w Parlamencie Europejskim, powiedzieli: "Decyzja chińskiego rządu zmusza linie lotnicze do łamania prawa obowiązującego w UE, przez co stanowi afront w stosunku do międzynarodowych wysiłków w sprawie zmian klimatu. Mimo podwojenia emisji ruchu lotniczego od 1990 roku władze chińskie od początku odmawiały poparcia globalnej inicjatywy klimatycznej. Teraz próbują także zapobiec nieuchronnym kontrposunięciom UE w tej kwestii".
Jak podkreślili, jeśli chińscy przywódcy nadal utrzymywać będą w tej sprawie konfrontacyjny kurs, UE musi rozważyć podjęcie dodatkowych kroków. Konwencja chicagowska jednoznacznie daje możliwość opodatkowania tankowanego paliwa, co oznaczałoby dla chińskich linii lotniczych ogromny wzrost cen.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności