- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Bliski finał negocjacji dotyczących włączenia emisji CO2 w lotnictwie w EU ETS (16874)
2014-02-25Drukuj
Linie lotnicze do 2016 r. nie będą zobowiązane do umarzania lotniczych uprawnień do emisji CO2 (EUAA) za gazy cieplarniane uwolnione do atmosfery w trakcie lotów międzykontynentalnych. Taką poprawkę przedstawił Parlament Europejski (PE) państwom członkowskim UE.
Powyższa propozycja oznacza, że PE zgodził się z stanowiskiem krajów UE. Oczekiwały one, że do chwili uzgodnienia ostatecznych zapisów w ramach globalnego porozumienia dotyczących emisji CO2 z lotnictwa w 2016 r., a mających obowiązywać od 2020 r., linie lotnicze krajów członkowskich nie powinny ponosić kosztów emisji.
Przypomnijmy, że celem prowadzonych negocjacji jest uzgodnienie sposobu, w jaki linie lotnicze powinny być włączone do Europejskiego Systemu Handlu Emisjami (EU ETS). Regulacje przyjęte przez Unię w 2012 r. zostały następnie zawieszone. Stało się to, pod wpływem protestów m.in. dużych przewoźników z Chin, Rosji i USA, gdyż nakładały obowiązek umarzania EUAA przez wszystkie linie lotnicze korzystające z lotnisk europejskich, w trakcie lotu z lub do innego europejskiego portu lotniczego. Kolejna propozycja PE nakazywała umarzanie jednostek EUAA operatorom wykorzystującym europejskie lotniska, ale jedynie za emisje powstałe w przestrzeni powietrznej Unii. To rozwiązanie, zostało z kolei odrzucone przez państwa członkowskie, które oczekiwały zawieszenia wszelkich regulacji do momentu przyjęcia uzgodnień globalnych, czyli do 2016 r.
Zgodnie z procedurami propozycja PE przejdzie teraz przez Komitet ds. Środowiska oraz zostanie poddana głosowaniu w ramach sesji plenarnej PE. Następnie musi uzyskać poparcie rządów wszystkich państw członkowskich. Szybkie tempo prac wymusza fakt, że z końcem kwietnia wygasa zawieszenie obecnych regulacji dotyczących włączenia lotnictwa do EU ETS.
Marek Korzyński, ChronmyKlimat.pl
na podstawie: Dom Maklerski Consus SA
Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności