- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
UE zabiega o rozwój rynku samochodów przyjaznych dla środowiska (10089)
2010-04-29Drukuj
Aby zwiększyć produkcję samochodów elektrycznych, Komisja ogłosiła w dniu 28 kwietnia br. plan w zakresie wspierania rozwoju w całej Europie sieci ogólnodostępnych stacji ładowania na wysokie napięcie. Do 2011 r. zamierza również opracować dla tych stacji europejskie normy bezpieczeństwa i wymogi techniczne.
1. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ec.europa.eu/enterprise/sectors/automotive/competitiveness-cars21/energy-efficient/index_en.htm
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010
www.ec.europa.eu
Plan ten1 jest częścią nowej, szeroko zakrojonej strategii na rzecz zwiększenia produkcji samochodów ekologicznych, uznawanej za klucz do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i uniezależnienia się od dostaw ropy. Strategia obejmuje pojazdy o niskim zużyciu paliwa, samochody elektryczne, a także pojazdy na gaz ziemny, biopaliwa i wodór.
Komisarz ds. przemysłu Antonio Tajani podkreślił, że dla przemysłu samochodowego jest to przełomowy moment, decydujący z punktu widzenia rozwoju w przyszłości. Oznajmił też, że w strategii znaleziono złoty środek pomiędzy konkurencyjnością na planie gospodarczym a celami w zakresie ochrony środowiska.
Świat stoi dziś u progu prawdziwej rewolucji motoryzacyjnej - w nadchodzących latach globalny popyt na ekoauta najprawdopodobniej będzie gwałtownie rosnąć. Tendencja ta jest reakcją na obawy o wpływ tradycyjnych samochodów na globalne ocieplenie, na wyczerpywanie się złóż ropy na świecie, a w UE i niektórych innych regionach uprzemysłowionych także na problemy wynikające z zależności od dostaw ropy z zagranicy.
Rosnący popyt na ekologiczne, wydajne samochody to ogromna szansa dla przemysłu samochodowego, który wychodzi teraz z najgorszego kryzysu od dziesięcioleci. Zarówno politycy, jak i eksperci z branży są jednak zgodni co do tego, że jeśli zabraknie spójnego stanowiska i ścisłej koordynacji, transport ekologiczny w Europie może mieć na starcie spore trudności.
Samochody elektryczne odgrywają tak ważną rolę w tej strategii, ponieważ UE już wprowadziła normy dla innego rodzaju pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. Dzięki nowinkom technologicznym, takim jak baterie, które pozostają załadowane na dłużej, samochody elektryczne zyskały ponadto w ostatnim czasie na atrakcyjności w oczach konsumentów - być może zapewni im to nawet przewagę rynkową nad innymi ekoautami.
Kilka krajów UE, w tym Francja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia i Dania, realizuje na dużą skalę wizję transportu elektrycznego, zachęcając konsumentów do kupna samochodów elektrycznych ulgami podatkowymi i premiami. Potencjalni nabywcy mogliby jednak łatwo zniechęcić się do tej idei, gdyby na przykład zabrakło standardowych wtyczek i gniazdek do ładowania, jednakowych w całej Europie.
Transport odpowiada za około jedną czwartą emisji dwutlenku węgla (CO2) w Europie. W ubiegłym roku w UE popyt na samochody z najniższymi emisjami CO2 wzrósł aż o 59 proc. - jest to jak dotąd największy wzrost w tej branży.
Przypisy:Komisarz ds. przemysłu Antonio Tajani podkreślił, że dla przemysłu samochodowego jest to przełomowy moment, decydujący z punktu widzenia rozwoju w przyszłości. Oznajmił też, że w strategii znaleziono złoty środek pomiędzy konkurencyjnością na planie gospodarczym a celami w zakresie ochrony środowiska.
Świat stoi dziś u progu prawdziwej rewolucji motoryzacyjnej - w nadchodzących latach globalny popyt na ekoauta najprawdopodobniej będzie gwałtownie rosnąć. Tendencja ta jest reakcją na obawy o wpływ tradycyjnych samochodów na globalne ocieplenie, na wyczerpywanie się złóż ropy na świecie, a w UE i niektórych innych regionach uprzemysłowionych także na problemy wynikające z zależności od dostaw ropy z zagranicy.
Rosnący popyt na ekologiczne, wydajne samochody to ogromna szansa dla przemysłu samochodowego, który wychodzi teraz z najgorszego kryzysu od dziesięcioleci. Zarówno politycy, jak i eksperci z branży są jednak zgodni co do tego, że jeśli zabraknie spójnego stanowiska i ścisłej koordynacji, transport ekologiczny w Europie może mieć na starcie spore trudności.
Samochody elektryczne odgrywają tak ważną rolę w tej strategii, ponieważ UE już wprowadziła normy dla innego rodzaju pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. Dzięki nowinkom technologicznym, takim jak baterie, które pozostają załadowane na dłużej, samochody elektryczne zyskały ponadto w ostatnim czasie na atrakcyjności w oczach konsumentów - być może zapewni im to nawet przewagę rynkową nad innymi ekoautami.
Kilka krajów UE, w tym Francja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia i Dania, realizuje na dużą skalę wizję transportu elektrycznego, zachęcając konsumentów do kupna samochodów elektrycznych ulgami podatkowymi i premiami. Potencjalni nabywcy mogliby jednak łatwo zniechęcić się do tej idei, gdyby na przykład zabrakło standardowych wtyczek i gniazdek do ładowania, jednakowych w całej Europie.
Transport odpowiada za około jedną czwartą emisji dwutlenku węgla (CO2) w Europie. W ubiegłym roku w UE popyt na samochody z najniższymi emisjami CO2 wzrósł aż o 59 proc. - jest to jak dotąd największy wzrost w tej branży.
1. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ec.europa.eu/enterprise/sectors/automotive/competitiveness-cars21/energy-efficient/index_en.htm
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010
www.ec.europa.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności