więcej


ROWERY

Miasta podpisały deklarację na rzecz rozwoju elektromobilności (20953)

2019-09-10

Drukuj
galeria

Włodarze ponad 30 polskich miast podpisali deklarację na rzecz rozwoju elektrombilności. Warszawa, Łódź, Wrocław, Lublin, Kraków i pozostałe samorządy zapowiedziały stworzenie optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności. W ten sposób zainaugurowano Kongres Nowej Mobilności 2019, największą konferencję poświęconą elektromobilności dla samorządów w Polsce.

Inicjatorem podpisania Deklaracji jest PSPA, organizator Kongresu. W wydarzeniu, które odbywa się w dniach 9-10 września br. w Lublinie, bierze udział prawie pół tysiąca przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego oraz branża elektromobilności.

- Stworzyliśmy wydarzenie wyjątkowe, w ramach którego chcemy kształtować rynek zeroemisyjnego transportu w Polsce, a nie tylko o nim mówić. To jest kongres dla polskich samorządów, na którym członkowie i partnerzy PSPA mogą przekazać praktyczną wiedzę. Podczas kongresu pokazujemy, jak może wyglądać przyszłość zrównoważonego transportu. Chcemy, żeby to właśnie tutaj, na KNM, wykuwała się polska elektromobilność - mówił podczas inauguracji kongresu Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Deklaracja Miast na rzecz rozwoju Elektromobilności została podpisana m.in. przez prezydentów i wiceprezydentów Wrocławia, Częstochowy, Kielc, Białej Podlaskiej, Lublina, Słupska, Warszawy, Wałbrzycha, Sosnowca, Wejherowa, Olsztyna, Krakowa, Piekar Śląskich, Ełku, Świętochłowic, Zielonej Góry, Suwałk, Nowego Sącza, Tczewa, Tarnowa, Piotrkowa Trybunalskiego, Łodzi, Puław, Ełku, Sosnowca, Torunia, Krosna i Kędzierzyna Koźla.

Samorządy zadeklarowały współpracę w ramach tworzenia optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności w swoich gminach. Wyraziły gotowość do udziału w dialogu branżowym, przyczyniającym się do rozbudowy flot pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania. Wskazały także potrzebę edukacji oraz promocji rozwiązań nisko- i zeroemisyjnych i zapowiedziały intensyfikację działań prowadzących do upowszechnienia pojazdów elektrycznych, zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym.

- Od 2011 r. wprowadzamy elektromobilność do stołecznego transportu zbiorowego. Rozstrzygnęliśmy największy w Polsce przetarg na zakup autobusów elektrycznych, a ponadto inwestujemy w infrastrukturę ładowania. Zrównoważony transport poprawia komfort życia w polskich miastach, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na ochronę zdrowia ich mieszkańców – mówił Wiceprezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Robert Soszyński. Zapowiedział, że za kilka miesięcy ratusz wstakże ponad 1000 miejsc, w których będą mogły stanąć ładowarki, a to ponad 2000 nowych punktów.

Zapowiedź konkretnych rozwiązań przedstawiła także Prezydent Miasta Słupska, Krystyna Danilecka-Wojewódzka: - Jesteśmy kompaktowym, zdrowym miastem. Zamierzamy pogłębiać „zielony” charakter Słupska i rozwijać elektromobilność. Równolegle planujemy budować świadomość społeczną w zakresie zrównoważonego transportu, gdyż to właśnie od niej zależy bardzo dużo w zakresie wdrażania ekologicznych technologii. Obecnie jesteśmy na etapie instalacji infrastruktury ładowania, w porozumieniu z jednym operatorów. Zamierzamy też zmniejszyć podatki od samochodów elektrycznych – powiedziała Pani Prezydent.

Kongres Nowej Mobilności to 24 godzinny warsztat z elektromobilności dla samorządów. W ramach wydarzenia odbędzie się 6 premier raportów, liczne dyskusje w formule okrtągłego stołu, expert talks praktyków rynku i posiadzenia grup roboczych. Partnerami Kongresu są: Volkswagen, PTV Group, Daimler, BMW, Volvo, Toyota, engie, KPMG, Allego, Uber, Santander Leasing, ABB, Nissan, Ekoenergetyka-Polska, Triggo, Alphabet, GO+EAuto i Nexity. Wśród wystawców w strefie smart znajdują się: Garo, Panek S.A., KZŁ Bydgoszcz, Renault, stadtraum, Schunk, Gireve, Wenar, Terberg Matec Polska, Mini-Auta.pl, MPK Lublin oraz Enelion.

 

Źródło: pspa.com.pl

 


Udostępnij wpis swoim znajomym!



Podobne artykuły


Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej