- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
ROWERY
Łódź testuje ekologiczne śmieciarki (21352)
2020-06-09Drukuj
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (MPO) w Łodzi rozpoczęło testy nowego samochodu do wywozu odpadów. Pojazd napędzany jest sprężonym gazem ziemnym i spełnia konieczne wymogi ekologiczne - ponformowała Aleksandra Stasiak z MPO.
Testy nowego auta do odbioru odpadów w łódzkim Miejskim Przedsiębiorstwie Oczyszczania (MPO) prowadzone są, aby porównać pracę pojazdów zasilanych olejem napędowym i gazem ziemnym. Testy przechodzi samochód volvo z zabudową o pojemności 21 metrów sześciennych.
Pojazd może przewozić zarówno odpady poddane już wstępnej selektywnej zbiórce śmieci oraz tzw. odpady wielkogabarytowe, czyli na przykład stare meble, lodówki i pralki - podała rzeczniczka MPO Aleksandra Stasiak.
"Testy rozpoczynamy ponieważ przedsiębiorstwa świadczące usługi z zakresu użyteczności publicznej na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z ustawą o elektromobilności, zobowiązane są od stycznia 2022 roku posiadać w swoim taborze 10 proc. pojazdów elektrycznych lub zasilanych gazem ziemnym"- wyjaśnia rzeczniczka i dodaje, że do roku 2025 liczba pojazdów ekologicznych musi stanowić 30 procent taboru wywożącego śmieci.
Ciężarówka testowana w Łodzi napędzana jest CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Na świecie jeździ już ponad 4 miliony takich ekologicznych aut. Paliwo do tych pojazdów można tankować w blisko 8 tysiącach punktów. Najwięcej samochodów napędzanych CNG jest w Argentynie, gdzie jeździ ponad 1,4 mln takich aut.
W Polsce jest blisko 3,4 tys. pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym , które mogą być zasilane w ponad 20 punktach na terenie kraju.
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- Krajowe plany energii i klimatu daleko od celu
Opublikowany dziś przez CAN-Europe i ZERO nowy raport analizuje ostateczne wersje Krajowych Planów Energii i Klimatu 15 państw członkowskich i wskazuje, że wiele krajów poprawiło zapisy planów pod względem celów, jak i kierunków działania. Poprawa ta nie jest jednak wystarczająca, aby przyspieszyć transformację energetyczną wymaganą do osiągnięcia długoterminowego celu Porozumienia Paryskiego – 1,5 st. C.
Więcej
- Co poprawić w krajowych planach na rzecz klimatu
Raport „Droga do zwiększenia ambicji klimatycznych – szanse i braki w ostatecznych wersjach Krajowych Planów Energii i Klimatu” z jednej strony ukazuje, że końcowe wersje poszczególnych KPEiK, zarówno pod względem celów, polityk, jak i zaplanowanych środków są nieco lepsze od swoich pierwotnych wersji. Jednakże wprowadzone aktualizacje nie są wystarczające do tego, aby przyspieszyć wymaganą transformację energetyczną i doprowadzić do osiągnięcia długoterminowego celu Porozumienia Paryskiego.
Więcej
- Polska w raporcie CAN-Europe o KPEiK
Polski Krajowy Plan Energii i Klimatu, przedstawiony w grudniu 2019 roku, wciąż nie jest wystarczająco ambitny w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, udziału energii odnawialnej i poprawy efektywności energetycznej – a zatem nie jest zgodny z celami Porozumienia Paryskiego.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności