- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Polityka klimatyczna
Jest już logo COP19 (15624)
2013-04-21Drukuj
Logo konferencji klimatycznej COP19 zostało opracowane przez Marcina Usarka, studenta Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Projektant wygrał konkurs Ministerstwa Środowiska.
Wybór logotypu, wbrew pozorom, nie jest "konkursem piękności". Nie chodzi o to, żeby wybrać projekt, który zwyczajnie podoba nam się najbardziej. W takim procesie trzeba brać pod uwagę inne czynniki, przede wszystkim zrozumienie, co dane logo komunikuje i jaka jest rola logotypu w całości koncepcji – mówi Tomasz Bartnik, jeden z jurorów konkursu.
Do konkursu zostały zgłoszone 222 prace. Jury oceniało je m.in. pod kątem prostoty kompozycji, funkcjonalności, kreatywności i niepowtarzalności. Jednym z warunków było również komponowanie się logo COP19 z logotypem Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (UNFCCC). Oba znaki będą często prezentowane wspólnie, dlatego powinny ze sobą harmonizować.
O jury
W jury konkursu, oprócz przedstawicieli Ministerstwa Środowiska, zasiedli eksperci z branży mediów i reklamy:
- Tomasz Bartnik - partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven, strateg marketingowy. Poprzednio piastował stanowisko Chief Strategic Officer'a i Vice Prezesa Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce. Był jednocześnie członkiem międzynarodowej rady odpowiedzialnej za nadzorowanie zespołów strategicznych w regionie EMEA. Wcześniej pełnił również funkcję Partnera w Corporate Profiles Consulting, stratega w Stratosferze, tworzył i współzarządzał działami strategii agencji reklamowych Saatchi & Saatchi oraz PZL. Prowadzi szkolenia, warsztaty i zajęcia akademickie. Wielokrotny juror w konkursach branżowych.
- Tomek Rygalik – architekt, projektant. Studiował Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Łódzkiej oraz Industrial Design na Pratt Institute w Nowym Jorku (BA/Hons). Po studiach pracował dla firm projektowych w Nowym Jorku. W 2003 podjął podyplomowe studia na Royal College of Art w Londynie (MA), gdzie po otrzymaniu dyplomu został pracownikiem naukowym. Obecnie prowadzi Studio Rygalik w Warszawie oraz pracownię projektowania na Wydziale Wzornictwa ASP.
- Monika Żakowska – dziennikarka i publicystka. Ukończyła Wydział Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Była m.in. szefową działu kultury dziennika „Życie", szefową działu społecznego i weekendowego Magazynu Kultura dziennika „Dziennik", szefową Gazety Telewizyjnej, dodatku do „Gazety Wyborczej", dziennikarką Radia Roxy, redaktorką i dziennikarką działu kultury i magazynu reporterów Duży Format w „Gazecie Wyborczej".
O konkursie
Konkurs na logo COP19 został ogłoszony w związku z organizacją przez Polskę w listopadzie br. Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. To najważniejsze, doroczne forum dyskusji o światowej polityce klimatycznej. W wydarzeniu weźmie udział kilkanaście tysięcy osób z ponad 190 krajów, w tym polityków, przedstawicieli organizacji pozarządowych i naukowych oraz reprezentantów biznesu.
Celem konkursu, skierowanego do studentów uczelni artystycznych, było zaprojektowanie logo, które będzie symbolem tego ważnego, światowego wydarzenia. Zwycięski projekt będzie stanowił podstawę do opracowania całego systemu identyfikacji wizualnej konferencji.
O COP19
Konferencja COP19 odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie, w dniach od 11 do 22 listopada 2013 roku. Równolegle z 19 Konferencją Stron UNFCCC COP19 odbędzie się 9 Spotkanie Stron Protokołu z Kioto – CMP9. Najważniejszym celem szczytu w Warszawie będzie wypracowanie fundamentów pod nowe, ogólnoświatowe porozumienie klimatyczne w sprawie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Umowa ta zacznie obowiązywać od 2020 roku, a jej podpisanie jest planowane na 2015 rok.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności