- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Polityka klimatyczna
20 mln euro na popularyzację transportu rowerowego we Francji (21300)
2020-05-06Drukuj
W czwartek (30 kwietnia) Elisabeth Borne, francuska minister ds. transformacji ekologicznej, przedstawiła plan o wartości 20 mln euro mający zachęcić do przemieszczania się rowerem po zniesieniu restrykcji dotyczących przemieszczania się. Plan ma zapobiec masowemu przeniesieniu się obywateli z transportu publicznego na samochodowy.
− Chcielibyśmy, aby wyjście z tego okresu rozpoczęło kolejny etap w kulturze rowerowej i aby rower stał się patronem wyjścia z izolacji – powiedziała minister ds. transformacji ekologicznej Elisabeth Borne w wywiadzie dla Parisien.
Jak podaje francuski portal 20minutes.fr, poruszanie się rowerem na co dzień nie jest zbyt popularne we Francji. Kraj ten pozostaje w tyle za innymi państwami Europy, jako że 60 proc. punktów, między którymi przemieszczają się na co dzień Francuzi, jest oddalonych od siebie o mniej niż 5 km.
Fundusz o wartości 20 mln euro pozwoli na zrealizowanie napraw, na zainstalowanie stacji postojowych dla rowerów i innych udogodnień. Będzie wprowadzony w życie z Federacją Rowerzystów (Fédération des Usagers de la Bicyclette, FUB). Zakłada on też przyznanie po 50 euro na naprawę używanego roweru – wymianę łańcucha, hamulców, opon i przerzutek) w jednym z warsztatów wskazanych na stronie internetowej FUB.
W komunikacie opublikowanym przez ministerstwo znalazła się również informacja pakiecie zrównoważonej mobilności w sektorze prywatnym, którego wartość może wzrosnąć nawet do 400 euro. Dekret z nim związany ma zostać „wydany tak szybko, jak to możliwe”.
Władze miast i departamentów francuskich przewidują również stworzenie sieci tymczasowych ścieżek rowerowych i chodników. Aby im w tym pomóc, Ministerstwo ds. Transformacji Ekologicznej proponuje lokalnym władzom wsparcie techniczne i zwolnienie z uzyskiwania części zezwoleń.
− Fundusz dotacji przeznaczonych na wsparcie lokalnych inwestycji jest mobilizowany przez prefektów, aby można był współfinansować tymczasowe ścieżki rowerowe indywidualnie dla każdego miejsca we współpracy z władzami samorządowymi, które nie dysponują wystarczającymi środkami – powiedziała, cytowana przez Le Figaro, minister ds. transformacji ekologicznej.
Źródło: transport-publiczny.pl
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności