- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Polityka klimatyczna
Regionalni czempioni czystego transportu (ze środkow UE) (21171)
Wojciech Szymalski2020-02-21
Drukuj
W skali wykorzystania wszystkich środków UE przez Polskę w okresie 2014-2020 jednym z najlepiej wykorzystanych finansowo celów był czysty transport. Zużyliśmy dotychczas 83% pierwotnej alokacji. Kto jest regionalnym czempionem czystego transportu?
Najlepszym wykorzystaniem środków na czysty transport jak do tej pory charakteryzują się trzy województwa. Pierwsze to województwo wielkopolskie. Zakontraktowano w tym regionie pierwotną alokację środków z UE na ten cel w 112%, a jednocześnie była to jedna z najwyższych alokacji od samego początku okresu finansowania. Drugie to województwo pomorskie. W tym przypadku także nieznacznie przekroczono pierwotną alokację – 113%, choć nie była ona najwyższa. Trzecie jest województwo małopolskie. Pierwotna alokacja została w tym regionie prawie wykorzystana – 97%.
Niestety czempion w zakresie alokacji środków – województwo śląskie, w zakresie ich wykorzystania wyraźnie odstaje od średniej i zakontraktował jedynie 69% pierwotnej alokacji. Mimo to byłaby to najwyższa z wszystkich kwoty dotychczas wydatkowanych na transport z wszystkich województw, bo pierwotna alokacja znacznie przekraczała możliwości innych i wynosiła ponad 3,5 mln EUR. Z województw, które przekroczyły pierwotną lokację, jest jeszcze podkarpackie, ale ono miało niską kwotę pierwotnie przeznaczoną na transport.
Warto dodać, że dużo środków na czysty transport było także w programie krajowym Infrastruktura i Środowisko oraz Programie Operacyjnym Polska Wschodnia. W obydwu tych programach wydatkowano już ponad 80% środków. W PO IiŚ to już 96%, a w PO PW już 86%.
Materiał opracowano na podstawie informacji Komisji Europejskiej na temat pierwotnej lokacji środków unijnych w okresie 2014-2020 oraz na podstawie informacji o zawartych umowach na finansowanie projektów z funduszy UE według celu interwencji i kategorii z dnia 31 października 2019.
Materiał opublikowano jako część projektu LIFE_UNIFY - łącząc Unię Europejską na rzecz działań klimatycznych dofinansowanego ze środków instrumentu finansowego LIFE Komisji Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Poglądy wyrażone w tej informacji nie muszą być zgodne ze stanowiskiem Komisji Europejskiej.
Podobne artykuły
- Środki z UE na mniejsze emisje
Zbliża się czas, w którym podjęte zostaną kluczowe decyzje dotyczące wykorzystania funduszy unijnych przeznaczonych dla naszego kraju na rozwój w okresie 2021-2027. Znaczna część tych funduszy, ponad 25%, w budżecie Unii Europejskiej ma zostać przeznaczona na cele ograniczenia wpływu gospodarki na klimat Ziemi, którego zmiana jest kluczowym zagrożeniem dla jakości życia w Europie i na świecie. Sprawdziliśmy, jak dalece wydano środki na cele związane z gospodarką niskoemisyjną w okresie 2014-2020.
Więcej
- Regionalni czempioni energetyki słonecznej (ze środkow UE)
W skali wykorzystania wszystkich środków UE przez Polskę w okresie 2014-2020 jednym z najlepiej wykorzystanych finansowo celów jest energetyka słoneczna. Zużyliśmy dotychczas 131% pierwotnej alokacji. Jak w tym zakresie poradziły sobie poszczególne województwa? Kto jest regionalnym czempionem energetyki słonecznej?
Więcej
- Regionalni czempioni efektywności budynkow publicznych (ze środkow UE)
W skali wykorzystania wszystkich środków UE przez Polskę w okresie 2014-2020 jednym z najlepiej wykorzystanych finansowo celów była efektywność budynków publicznych. Zużyliśmy dotychczas 98% pierwotnej alokacji. Jak w tym zakresie poradziły sobie poszczególne województwa? Kto jest regionalnym czempionem efektywności budynków publicznych?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności