- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
PARYŻ COP21
Władze Londynu chcą rowerowej autostrady (18208)
2015-02-19Drukuj
Władze Londynu rozważają budowę drogi szybkiego ruchu wyłącznie dla rowerów, dostrzegając rosnącą popularność tej metody transportu.
Rowerowa autostrada miałaby powstać wzdłuż brzegu Tamizy. Władze miasta mają nadzieję, że dodatkowe inwestycje w infrastrukturę rowerową zachęcą mieszkańców do korzystania z rowerów podczas dojazdów do pracy, a to przełoży się na mniejsze zanieczyszczenia powietrza i mniejszą konieczność rozbudowy sieci dróg czy przystanków komunikacji miejskiej.
Pomysł nie podoba się zwłaszcza właścicielom londyńskich taksówek, którzy planują podjęcie kroków prawnych, jeśli pomysł rowerowej autostrady wszedłby w fazę realizacji. Ich zdaniem rowerzyści nie są w Londynie wcale tak liczni, a działanie władz jest podyktowane nawoływaniami nielicznych "krzykaczy" - pasjonatów dwóch kółek.
Władze Londynu twierdzą jednak, że przeludnienie w londyńskim systemie transportu miejskiego oraz notoryczne zatory drogowe mogą doprowadzić nawet do zamieszek. Ich zdaniem zbudowanie drogi szybkiego ruchu dla rowerów, to absolutna konieczność, tym bardziej, że populacja miasta stale rośnie.
Od 2010 roku w Londynie działa system rowerów publicznych Barclays Cycle Hire. W skład infrastruktury wchodzi ponad 400 stacji rowerowych i 6000 rowerów. Rok temu pojawił się pomysł stworzenia w Londynie SkyCycle - szlaków rowerowych budowanych ponad siecią torów kolejowych.
Od pewnego czasu trwają też prace nad unowocześnieniem taboru autobusowego i wymianie starych pojazdów na hybrydowe i elektryczne. Obecnie takich maszyn po ulicach Londynu jeździ ok. 600. Jedno jest pewne - transport publiczny przestaje dawać sobie radę i władze miasta będą musiały zdecydować się na konkretne kroki w celu ułatwienia mieszkańcom szybkich dojazdów do pracy.
Źródło: Redakcja reo.pl
www.reo.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności