- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Inicjatywy lokalne
Lubelski Rower Miejski wystartował (17737)
2014-10-02Drukuj
20 września ruszył Lubelski Rower Miejski. Do dyspozycji mieszkańców i turystów jest 400 rowerów w 40 stacjach.
W mieście jest prawie 100 km tras rowerowych. Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił, że uruchomienie wypożyczalni rowerów było postulatem środowisk młodych ludzi. - „Podążamy za nowocześnie zarządzanymi miastami, gdzie tego typu systemy wypożyczania rowerów cieszą się dużą popularnością. Dla młodzieży rower staje się alternatywnym środkiem transportu w stosunku do samochodu. W niemieckich miastach jest mniej samochodów niż w polskich w stosunku do liczby ludności” – powiedział Żuk.
Prezydent Lublina zapowiedział rozbudowę systemu, zwiększanie liczby rowerów i wypożyczalni. „Jeśli w śródmieściu chcemy mieć mniej samochodów, to musimy mieszkańcom zapewnić więcej takich wypożyczalni. Będziemy kontynuowali ten program, już w przyszłorocznym budżecie będą środki na kolejny etap” – dodał .
Jeszcze przed uruchomieniem wypożyczalni do komputerowego systemu umożliwiającego korzystanie z miejskich rowerów zarejestrowało się ponad 4 tys. osób. „To więcej niż w innych miastach na starcie systemu. Lublin ma drugi, największy po Warszawie, system rowerowy w Polsce, 400 rowerów i 40 stacji. W stolicy gdzie wypożyczalnie istnieją od dwu lat jest blisko 3 tys. rowerów i 200 stacji” – powiedział Tomasz Wojtkiewicz prezes firmy Nextbike Polska, która zarządza wypożyczalniami w Lublinie, a także innych miastach.
Aby korzystać z wypożyczalni trzeba się zarejestrować przez internet lub w biurze obsługi klienta i wpłacić na konto co najmniej 10 zł. Pierwsze 20 minut jazdy wypożyczonym rowerem jest bezpłatne, godzinę można jeździć za złotówkę. Druga godzina kosztuje 3 zł, a trzecia i każda następna – 4 zł. Wypożyczalnie są automatyczne, wyposażone w elektryczne zamki otwierane na kod liczbowy, które zwalniają rowery. Wypożyczalnie uruchomione zostały w piątkowe popołudnie, w sobotę użytkownicy będą mogli korzystać ze specjalnych promocji, a z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu - można było wypożyczać rowery za darmo.
Koszt projektu "Lubelski Rower Miejski" sięga prawie 9 mln zł, z czego 2,3 mln zł to dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego lata 2007-2013. Ponad 5,1 mln zł kosztowała budowa stacji, zakup rowerów oraz systemu informatycznego do ich wypożyczania. Prawie 3,8 mln zł przeznaczonych zostało na wybudowanie 30 kilometrów nowych tras rowerowych, wytyczenie pasów rowerowych na jezdniach oraz przy chodnikach. Do końca roku w Lublinie ma być łącznie 100 km tras dla rowerów. Korzystając z programu "Lubelski Rower Miejski" będzie można zwiedzać miasto. Z myślą o turystach menu stacji rowerowych zostało opracowane w kilku językach, są one wyposażone w mapki oraz audioprzewodniki.
Źródło: infobike.pl
www.infobike.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności