więcej


Energetyka

#ConsumerEducation: kampania „Twoja przyszłość. Twój wybór" (21923)

2021-06-29

Drukuj
galeria

Źródło: coface-eu.org

Każdego dnia miliony obywateli w całej Unii Europejskiej podejmują decyzje zakupowe, zaciągają pożyczki, robią zakupy online, publikują i udostępniają treści. Chociaż te czynności są częścią ich codziennego życia, nie zawsze przebiegają gładko. Może pojawić się wiele problemów, takich jak padanie ofiarą oszustwa internetowego, bycie celem i manipulacja za pomocą reklam, pogrążanie się w długach lub brak wiedzy, jak konsumować w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, aby chronić nasze środowisko.

Z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, COFACE Families Europe chce umożliwić każdemu obywatelowi refleksję nad swoimi zachowaniami konsumpcyjnymi i edukację na temat swoich praw oraz protest przeciwko potencjalnym nadużyciom na rynku i niesprawiedliwościom społecznym, które podważają te prawa. Należy pamiętać, że przyszłość przed nami będzie przyszłością wyznaczaną przez nasze zakupy , co jest hasłem przewodnim nowej kampanii edukacyjnej „Twoja przyszłość. Twój wybór.‘ ogłoszony dziś przez Komisję Europejską.

Unia Europejska przez lata dążyła do stworzenia bezpiecznego środowiska dla konsumentów do robienia zakupów i chociaż zawsze mogą istnieć nowe środki legislacyjne poprawiające bezpieczeństwo konsumentów, równie ważne jest, aby konsumenci korzystali z przysługujących im praw. Szczególnie w odniesieniu do zrównoważonej konsumpcji, znajomości finansów, bezpieczeństwa w Internecie i ochrony danych kluczowe znaczenie ma umożliwienie konsumentom ochrony ich praw i podejmowania właściwych decyzji.

W tym celu COFACE angażuje się w kampanię Komisji Europejskiej, która skupia się wokół czterech filmów, które mają na celu podkreślenie ulepszonych praw UE, dostarczenie kluczowych informacji na każdy temat i umożliwienie obywatelom dokonywania lepszych wyborów.

Filmy w języku Polskim obejrzysz TUTAJ

Jak to się zaczęło?

Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej ds. Sprawiedliwości i Konsumentów (DG JUST) zorganizowała konkurs na cztery tematy związane z edukacją konsumentów.

  • Zrównoważona konsumpcja
  • Umiejętności finansowe
  • Bezpieczeństwo internetu
  • Ochrona danych

Konkurs doprowadził do powstania 4 filmów, opartych na pomysłach zgłoszonych przez organizacje konsumenckie i organizacje młodzieżowe, umożliwiających konsumentom ochronę ich praw i podejmowanie właściwych decyzji w wielu różnych sytuacjach: konsumowanie w bardziej odpowiedzialny i zrównoważony sposób, ochrona ich prywatności i swoich danych osobowych, bezpieczne poruszanie się po sieci i rozpoznawanie powszechnych oszustw internetowych, zarządzanie budżetem i unikanie nadmiernego wykorzystywania kredytów.

Wszystkie filmy przekierowują widza do strony Komisji Europejskiej poświęconej zasobom konsumenckim , gdzie konsumenci mogą znaleźć więcej informacji na te tematy i wiele innych, dowiedzieć się o przysługujących im prawach oraz o tym, jak z nich korzystać w przypadku pewnych problemów.

Filmy są dostępne w formacie długim (1 minuta) i krótkim (25 sekund) i zostały wyprodukowane przez Ecorys we współpracy z BBC Studioworks. Są one dostępne w 25 językach, z napisami i lektorem, i będą promowane i rozpowszechniane online za pośrednictwem wielu różnych kanałów, aby zapewnić maksymalną ekspozycję.

Źródło: coface-eu.org




Udostępnij wpis swoim znajomym!



Podobne artykuły


Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej