- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Rekordowa liczba polskich szkół otrzymała światowe eko-wyróżnienia (10619)
2010-06-01Drukuj
Rekordowa liczba polskich szkół - bo aż 75 - otrzymała międzynarodowy certyfikat Zielona Flaga potwierdzający zaangażowanie uczniów i nauczycieli w działania proekologiczne. Kolejne 95 szkół wyróżniono krajowym certyfikatem Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej. To inicjatywa Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, dzięki której coraz więcej szkół w Polsce osiąga światowy poziom edukacji ekologicznej.
źródło: Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
www.fpds.pl
Uroczyste wręczenie certyfikatów polskim szkołom odbyło się podczas IX Ogólnopolskiej Konferencji Szkoły dla Ekorozwoju 28 maja 2010 w Warszawie. Na 33 tysiące szkół w Polsce 600 zaangażowanych jest w Program Szkoły dla Ekorozwoju, z czego 170 posiada certyfikaty. Te liczby mówią same za siebie – polskie szkoły zaczynają traktować ekologię poważnie. – tymi słowami otworzyła konferencję Małgorzata Łuszczek – koordynator Programu Szkoły dla Ekorozwoju Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, w ramach którego polskim szkołom przyznawane są certyfikaty.
Aby otrzymać tytuł świadomych ekologicznie szkoły muszą przedstawić ciekawy projekt dotyczący ochrony środowiska i propagowania postaw proekologicznych, a następnie sumiennie go realizować. Mogą to być różne działania, od recyclingu po oszczędzanie wody i energii – wyjaśnia Rafał Serafin, prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska przyznającej eko-wyróżnienia.
W drodze po certyfikat zainstalowaliśmy w szkole świetlówki energooszczędne, pojemniki do segregacji odpadów, perlatory zmniejszające zużycie wody czy też programatory umożliwiające sterowanie bojlerami elektrycznymi znajdującymi się na terenie szkoły. – o działaniach jakie podjęto w Szkoły Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Błoniu mówi Aldona Cyranowicz, nauczyciel szkoły.
Aby zdobyć certyfikat Zielonej Flagi szkoła musi spełnić tzw. siedem kroków. Na początku każda szkoła musi stworzyć własny kodeks ekologiczny oraz zebrać grupę roboczą, która będzie realizowała projekt. Następnie w szkole przeprowadzany jest audyt, który ma wykazać jak wyglądała sytuacja ekologiczna szkoły przed przystąpieniem do realizacji projektu. Aby ocenić skuteczność podjętych działań audyt powtarzany jest tuż po wdrożeniu projektu. Przez cały czas realizacji projektu szkoła jest monitorowana, a jej projekt poddawany ocenie ekspertów, także pod kątem jego integracji z programem nauczania oraz włączenia w działania społeczności lokalnej.
Wyróżnione placówki spełniły wszystkie te warunki dołączając do 4.500 szkół na świecie mogących pochwalić się certyfikatem Zielonej Flagi. Tytuł ten nadawany jest szkołom na całym świecie w ramach Programu Eco - Schools (www.eco-schools.com), w którym uczestniczy 15 000 szkół z 47 krajów Europy a także Afryki, Ameryki Płd., Azji i Oceanii.
N konferencji przyznano także tytuł Lokalnego Centrum Edukacji Ekologicznej (LCAE) 95 polskim szkołom. Jest to pierwszy stopień na drodze do uzyskania certyfikatu Zielonej Flagi. Obydwa wyróżnienia przyznawane są na jeden rok, po tym czasie placówki ubiegają się o nie ponownie. Szkoły, które w tym roku otrzymały tytuł LCAE w przyszłym z pewnością będą starać się o międzynarodowe wyróżnienie Zielonej Flagi – przekonuje Małgorzata Łuszczek.
I z pewnością tak właśnie będzie, bo udział w programie Szkoły dla Ekorozwoju, w ramach którego przyznawane są certyfikaty, to nie tylko prestiż, szansa na promocję, ale także możliwość pozyskania dotacji na zainicjowanie pierwszych działań na rzecz ekologii wokół szkoły. Dzięki dotacji z Programu udało nam się utworzyć kompleks Ekomuzeum Puszczy Kozienickiej „Dwa Światy” oraz Leśny Ogród, które są jedynym miejscem w mieście dostosowanym do prowadzenia zajęć o tematyce ekologicznej i ma za zadanie wspomagać nauczycieli w procesie edukacji ekologicznej. – mówi Edyta Rutkowska-Ferchichi, nauczycielka Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Pionkach.
Kapituła tegorocznego Konkursu, w skład której weszli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Edukacji Narodowej, firm Toyota, Cadbury, Fundacji Ekologicznej Zielona Akcja, i innych postanowiła także wyróżnić nagrodą specjalną szkołę w Burkina Faso – współpracującą z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska. Wyróżnienie odebrał dyrektor rolniczego gimnazjum „Laberthonniere” z Burkina Faso, który opowiedział o szkole, którą stworzył. Gimnazjum to znacznie różni się od znanych nam szkół. Uczniowie College „Laberthonniere” oprócz standardowych lekcji języka francuskiego, matematyki czy chemii zdobywają praktyczną wiedzę na temat technik uprawy roślin i hodowli zwierząt - w tym celu przy szkole wybudowano chlewnię i owczarnię (dzięki wsparciu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych). Szkoła w Burkina Faso to coś więcej niż tylko szkoła – jej rolą jest nie tylko edukacja młodzieży, ale także aktywizacja społeczności lokalnych oraz wychowanie młodego pokolenia, które przyczyni się do rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.
Aby otrzymać tytuł świadomych ekologicznie szkoły muszą przedstawić ciekawy projekt dotyczący ochrony środowiska i propagowania postaw proekologicznych, a następnie sumiennie go realizować. Mogą to być różne działania, od recyclingu po oszczędzanie wody i energii – wyjaśnia Rafał Serafin, prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska przyznającej eko-wyróżnienia.
W drodze po certyfikat zainstalowaliśmy w szkole świetlówki energooszczędne, pojemniki do segregacji odpadów, perlatory zmniejszające zużycie wody czy też programatory umożliwiające sterowanie bojlerami elektrycznymi znajdującymi się na terenie szkoły. – o działaniach jakie podjęto w Szkoły Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Błoniu mówi Aldona Cyranowicz, nauczyciel szkoły.
Aby zdobyć certyfikat Zielonej Flagi szkoła musi spełnić tzw. siedem kroków. Na początku każda szkoła musi stworzyć własny kodeks ekologiczny oraz zebrać grupę roboczą, która będzie realizowała projekt. Następnie w szkole przeprowadzany jest audyt, który ma wykazać jak wyglądała sytuacja ekologiczna szkoły przed przystąpieniem do realizacji projektu. Aby ocenić skuteczność podjętych działań audyt powtarzany jest tuż po wdrożeniu projektu. Przez cały czas realizacji projektu szkoła jest monitorowana, a jej projekt poddawany ocenie ekspertów, także pod kątem jego integracji z programem nauczania oraz włączenia w działania społeczności lokalnej.
Wyróżnione placówki spełniły wszystkie te warunki dołączając do 4.500 szkół na świecie mogących pochwalić się certyfikatem Zielonej Flagi. Tytuł ten nadawany jest szkołom na całym świecie w ramach Programu Eco - Schools (www.eco-schools.com), w którym uczestniczy 15 000 szkół z 47 krajów Europy a także Afryki, Ameryki Płd., Azji i Oceanii.
N konferencji przyznano także tytuł Lokalnego Centrum Edukacji Ekologicznej (LCAE) 95 polskim szkołom. Jest to pierwszy stopień na drodze do uzyskania certyfikatu Zielonej Flagi. Obydwa wyróżnienia przyznawane są na jeden rok, po tym czasie placówki ubiegają się o nie ponownie. Szkoły, które w tym roku otrzymały tytuł LCAE w przyszłym z pewnością będą starać się o międzynarodowe wyróżnienie Zielonej Flagi – przekonuje Małgorzata Łuszczek.
I z pewnością tak właśnie będzie, bo udział w programie Szkoły dla Ekorozwoju, w ramach którego przyznawane są certyfikaty, to nie tylko prestiż, szansa na promocję, ale także możliwość pozyskania dotacji na zainicjowanie pierwszych działań na rzecz ekologii wokół szkoły. Dzięki dotacji z Programu udało nam się utworzyć kompleks Ekomuzeum Puszczy Kozienickiej „Dwa Światy” oraz Leśny Ogród, które są jedynym miejscem w mieście dostosowanym do prowadzenia zajęć o tematyce ekologicznej i ma za zadanie wspomagać nauczycieli w procesie edukacji ekologicznej. – mówi Edyta Rutkowska-Ferchichi, nauczycielka Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Pionkach.
Kapituła tegorocznego Konkursu, w skład której weszli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Edukacji Narodowej, firm Toyota, Cadbury, Fundacji Ekologicznej Zielona Akcja, i innych postanowiła także wyróżnić nagrodą specjalną szkołę w Burkina Faso – współpracującą z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska. Wyróżnienie odebrał dyrektor rolniczego gimnazjum „Laberthonniere” z Burkina Faso, który opowiedział o szkole, którą stworzył. Gimnazjum to znacznie różni się od znanych nam szkół. Uczniowie College „Laberthonniere” oprócz standardowych lekcji języka francuskiego, matematyki czy chemii zdobywają praktyczną wiedzę na temat technik uprawy roślin i hodowli zwierząt - w tym celu przy szkole wybudowano chlewnię i owczarnię (dzięki wsparciu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych). Szkoła w Burkina Faso to coś więcej niż tylko szkoła – jej rolą jest nie tylko edukacja młodzieży, ale także aktywizacja społeczności lokalnych oraz wychowanie młodego pokolenia, które przyczyni się do rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.
źródło: Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
www.fpds.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności