- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Publikacje
Unijne kary dla Polski za niewdrożenie dyrektywy OZE coraz bliżej (18004)
2014-12-17Drukuj
Rzecznik unijnego Trybunału Sprawiedliwości ocenił, że Polska powinna zostać ukarana za niewdrożenie do krajowego prawa w planowanym terminie postanowień unijnej dyrektywy o odnawialnych źródeł energii.
Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości UE uznał, że wysokość kary za niewdrożenie dyrektywy OZE powinna wynieść 61 tys. euro – liczone za każdy dzień opóźnienia.
Opinia rzecznika Trybunału Sprawiedliwości poprzedza finalną decyzję. O nałożenie kary wnioskowała w ubiegłym roku Komisja Europejska, proponując karę w wysokości ponad 133 tys. euro za każdy dzień zwłoki w przyjęciu przez Polskę unijnych regulacji dla rynku OZE.
Na wdrożenie tej dyrektywy nasz kraj miał formalnie czas do 5 grudnia 2010 r. Już w styczniu 2011 r. KE wysłała do polskiego rządu wezwanie do usunięcia uchybień w transpozycji unijnego prawa dotyczącego OZE, a w marcu 2013 r. Bruksela formalnie skierowała skargę w tej sprawie do Trybunału Sprawiedliwości UE.
W ubiegłym roku polski rząd przygotował nowelizację Prawa energetycznego (tzw. mały trójpak), której celem miało być wdrożenie wymaganych przez Komisję Europejską regulacji – m.in. ułatwień w montażu mikroinstalacji OZE. Nowelizacja została co prawda implementowana do polskiego prawa we wrześniu 2013 r., jednak Bruksela oceniła, że mały trójpak nie wdrożył w wystarczającym stopniu unijnej dyrektywy.
W opinii Trybunału Sprawiedliwości UE, nałożona na Polskę kara ma skłonić nasze władze do "podjęcia środków niezbędnych do położenia kresu stwierdzonemu uchybieniu i do zapewnienia pełnej transpozycji dyrektywy".
Opinia rzecznika Trybunału Sprawiedliwości UE nie jest dla tej instytucji wiążąca. Ostatecznej decyzji Trybunału w tej sprawie możemy spodziewać się w ciągu kilku miesięcy.
Źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- PORT PC wspiera poprawki do projektu ustawy OZE posła Artura Bramory
Prosumencka poprawka posła Artura Bramory (PSL) zdobywa poparcie Polskiej Organizacji Technologii Pomp Ciepła.
Więcej
- „Wielki plan inwestycyjny”: Polska nie rozumie wizji Junckera
Poznaliśmy listę inwestycji, które Polska i inne kraje UE chcą sfinansować dzięki tzw. planowi Junckera. Polski rząd chce wykorzystać unijne pieniądze m.in. do sfinansowania szkodliwych dla klimatu i środowiska inwestycji w energetykę węglową.
Więcej
- Taryfy stałe gwarancją tańszego i stabilnego rozwoju energetyki rozproszonej
Podstawą energetyki prosumenckiej muszą być taryfy gwarantowane. Tylko takie rozwiązanie zapewni dostęp do systemu wsparcia szerokiemu gronu zainteresowanych (czyli nie tylko bogatych) oraz obniży ceny instalacji.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności