- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
UE przyznaje 170 mln EUR na kluczowe projekty infrastrukturalne w Europie (9985)
2011-02-22Drukuj
W dniu 21 lutego br. Komisja Europejska ogłosiła nazwy kluczowych projektów obejmujących budowę i modernizację infrastruktury transportowej w Europie, którym łącznie przyznano 170 mln EUR z funduszy transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Dotacje te przyznano na podstawie rocznych i wieloletnich zaproszeń do składania wniosków opublikowanych dnia 19 maja w ramach edycji sieci TEN-T na rok 2010.
Projektami zarządzać będzie agencja wykonawcza sieci TEN-T pod auspicjami Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej.
Pełen wykaz wybranych wniosków znajduje się pod adresem:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/11/101&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=fr
źródło: © Unia Europejska, 1995-2011
www.europa.eu
Pomogą one państwom członkowskim wybudować brakujące ogniwa systemu transportowego, zlikwidować „wąskie gardła” oraz zwiększyć bezpieczeństwo i ochronę transportu, ze szczególnym naciskiem na osiągnięcie równowagi, propagowanie wzajemnych połączeń między poszczególnymi rodzajami transportu, przyśpieszenie i usprawnienie realizacji projektów oraz zapewnienie wsparcia dla partnerstw publiczno-prywatnych.
Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas powiedział: „Z radością podpisuję dziś decyzję, która daje zielone światło dla 170 mln EUR z funduszy sieci TEN-T, dzięki którym współfinansowanie otrzymają kluczowe projekty w zakresie infrastruktury stanowiące o dodanej wartości Europy. Wśród tych projektów znajdują się przedsięwzięcia realizowane w ramach programu wieloletniego w takich obszarach jak autostrady morskie i usługi informacji rzecznej. W ramach programu rocznego realizuje się projekty, które pomagają nam przygotować się pod kątem przyszłych priorytetów transportowych, takich jak stworzenie transportu przyjaznego środowisku, połączenie zachodniej i wschodniej części Europy i zapewnienie wsparcia dla partnerstwa publiczno-prywatnego”.
W 2010 r. w ramach trzech osobnych zaproszeń przyznano finansowanie 51 projektom z 24 państw członkowskich. Wszystkie projekty oceniono pod kątem ich znaczenia dla osiągnięcia priorytetów i celów strategicznych sieci TEN-T: stopnia zaawansowania, skutków (szczególnie w obszarze społeczno-gospodarczym i ochrony środowiska) oraz jakości, tj. kompletności, jasności, zasadności i spójności. Przyznane fundusze pomagają zmobilizować znaczące środki ze źródeł publicznych i prywatnych, wywołując efekt dźwigni, który jest niemal pięciokrotnie większy niż w przypadku pomocy unijnej.
Celem wieloletniego programu prac na rok 2010 (łączna kwota finansowania wynosi 112,4 mln EUR) jest sfinansowanie głównych priorytetów w ramach sieci TEN-T z naciskiem na trzy obszary:
Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas powiedział: „Z radością podpisuję dziś decyzję, która daje zielone światło dla 170 mln EUR z funduszy sieci TEN-T, dzięki którym współfinansowanie otrzymają kluczowe projekty w zakresie infrastruktury stanowiące o dodanej wartości Europy. Wśród tych projektów znajdują się przedsięwzięcia realizowane w ramach programu wieloletniego w takich obszarach jak autostrady morskie i usługi informacji rzecznej. W ramach programu rocznego realizuje się projekty, które pomagają nam przygotować się pod kątem przyszłych priorytetów transportowych, takich jak stworzenie transportu przyjaznego środowisku, połączenie zachodniej i wschodniej części Europy i zapewnienie wsparcia dla partnerstwa publiczno-prywatnego”.
W 2010 r. w ramach trzech osobnych zaproszeń przyznano finansowanie 51 projektom z 24 państw członkowskich. Wszystkie projekty oceniono pod kątem ich znaczenia dla osiągnięcia priorytetów i celów strategicznych sieci TEN-T: stopnia zaawansowania, skutków (szczególnie w obszarze społeczno-gospodarczym i ochrony środowiska) oraz jakości, tj. kompletności, jasności, zasadności i spójności. Przyznane fundusze pomagają zmobilizować znaczące środki ze źródeł publicznych i prywatnych, wywołując efekt dźwigni, który jest niemal pięciokrotnie większy niż w przypadku pomocy unijnej.
Celem wieloletniego programu prac na rok 2010 (łączna kwota finansowania wynosi 112,4 mln EUR) jest sfinansowanie głównych priorytetów w ramach sieci TEN-T z naciskiem na trzy obszary:
- autostrady morskie stanowiące rzeczywistą alternatywę dla zakorkowanych dróg dzięki przeniesieniu transportu towarowego na szlaki morskie – wybrano osiem projektów; finansowanie wynosi 84,9 mln EUR;
- usługi informacji rzecznej, obejmujące infrastrukturę zarządzania ruchem w ramach sieci śródlądowych szlaków wodnych – wybrano pięć projektów; finansowanie wynosi 7,1 mln EUR;
- systemy zarządzania ruchem lotniczym oraz funkcjonalne bloki przestrzeni powietrznej – wybrano cztery projekty; finansowanie wynosi 20,5 mln EUR i zostało przyznane w ramach osobnego wezwania opublikowanego dnia 16 lutego.
Uzupełnieniem działań podejmowanych w ramach wieloletniego programu prac jest roczny program prac na rok 2010 (łączna kwota finansowania wynosi 78,2 mln EUR), którego celem jest lepsze wykorzystanie ograniczonych środków UE i osiągnięcie maksymalnych korzyści w priorytetowych obszarach. Program ten koncentruje się na trzech priorytetach:
Priorytet 1: promowanie rozwoju zintegrowanego i przyjaznego środowisku systemu transportu oraz badań w zakresie przygotowania projektów realizacyjnych, które przyczynią się do ograniczenia zmian klimatu – wybrano 13 projektów, finansowanie wynosi 32,1 mln EUR;
Priorytet 2: przyspieszenie/usprawnienie realizacji projektów w ramach sieci TEN-T (badania dotyczące wszystkich środków transportu, prac w zakresie zaawansowanych projektów, w szczególności w sektorach kolejowym i żeglugi śródlądowej) oraz projektów wspierających politykę jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej - wybrano 18 projektów; finansowanie wynosi 41,1 mln EUR;
Priorytet 3: badania wspierające partnerstwa publiczno-prywatne – wybrano trzy projekty; finansowanie wynosi 4,9 mln EUR.
Priorytet 2: przyspieszenie/usprawnienie realizacji projektów w ramach sieci TEN-T (badania dotyczące wszystkich środków transportu, prac w zakresie zaawansowanych projektów, w szczególności w sektorach kolejowym i żeglugi śródlądowej) oraz projektów wspierających politykę jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej - wybrano 18 projektów; finansowanie wynosi 41,1 mln EUR;
Priorytet 3: badania wspierające partnerstwa publiczno-prywatne – wybrano trzy projekty; finansowanie wynosi 4,9 mln EUR.
Projektami zarządzać będzie agencja wykonawcza sieci TEN-T pod auspicjami Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej.
Pełen wykaz wybranych wniosków znajduje się pod adresem:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/11/101&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=fr
źródło: © Unia Europejska, 1995-2011
www.europa.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności