- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Studenci z Politechniki Warszawskiej na Monaco Solar Boat Challenge (19624)
2016-07-16Drukuj
Konstruowana przez studentów Politechniki Warszawskiej łódź solarna jest jednym z faworytów rozpoczętych wczoraj w Monako mistrzostw łodzi solarnych Monaco Solar Boat Challenge. Warszawscy studenci w zawodach, w których będą mieli okazję zmierzyć się z drużynami z całego świata, startują już po raz drugi. Mistrzostwa zakończą się 16 lipca.
„ Skonstruowana przez nas łódź jest bardzo szybka jak na pojazd zasilany wyłącznie energią słoneczną. Osiąga prędkość 38 km/h” – informuje Andrzej Gut, kierownik projektu WUT Solar Boat. Osiągnięcie takiej prędkości jest możliwe dzięki lekkiej konstrukcji. Kadłub jest wykonany z włókna węglowego, dzięki czemu sześciometrowa łódź waży zaledwie 85 kg.
Do zasilania łodzi wykorzystano panele słoneczne. Część wygenerowanej przez nie energii trafia do akumulatorów, gdzie jest magazynowana. Pozostała część jest przesyłana do silnika elektrycznego, który wprawia w ruch śrubę napędową łodzi.
W Monaco Solar Boat Challenge startują nie tylko drużyny studenckie, ale także prywatne firmy z sektora energii odnawialnej. Zespół WUT Solar Boat weźmie udział w zawodach po raz drugi. Studenci podkreślają rolę doświadczenia, jakie zdobyli podczas ubiegłorocznej edycji Solar1 Monte Carlo Cup 2015.
„W poprzedniej edycji wiele się nauczyliśmy, zarówno od strony technicznej, jak i organizacyjnej, co z pewnością usprawniło nasze przygotowania do tegorocznych zawodów”– mówi Michał Sadowski, kierownik techniczny projektu.
Dzisiaj zespół WUT Solar Boat ponownie zmierzy się z drużynami z całego świata. Studencka łódź wystartuje w trzech konkurencjach. Pierwszą i jednocześnie najtrudniejszą konkurencją będzie fleet, czyli maraton. Kolejny dzień zawodów to sprint i slalom. Łódź, która poradzi sobie z trzema odmiennymi konkurencjami, musi być szybka, zwrotna i wytrzymała.
Przed zawodami studentów czekają jeszcze rygorystyczne inspekcje. „ Zanim przystąpimy do konkurencji, nasza łódź musi spełnić wszystkie warunki regulaminu i zostać zaakceptowana przez organizatorów” – dodaje Andrzej Gut.
Studenci Politechniki Warszawskiej udoskonalili nową konstrukcję o hydroskrzydła, które umożliwiają pływanie bezwypornościowe. Według uczestnika konkursu – studenta Michała Sadowskiego wykonano autorski projekt hydroskrzydeł, które mają za zadanie utrzymywać łódź nad powierzchnią wody w znaczącym stopniu redukując opory ruchu, dzięki czemu łódź może płynąć jeszcze szybciej.
„Po przekroczeniu prędkości granicznej profil hydrodynamiczny powoduje wypchnięcie kadłuba ponad taflę wody. Pod jej powierzchnią pozostają jedynie elementy konstrukcji hydroskrzydeł. Jak dotąd żadnemu zespołowi z Polski nie udało się tego dokonać” – przekonuje Andrzej Gut.
Studencka inicjatywa po raz kolejny została doceniona przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Projekt jest finansowany ze środków UE w ramach programu pn. Najlepsi z najlepszych.
Monaco Solar Boat Challenge to pierwsze mistrzostwa łodzi solarnych rozgrywane na otwartym morzu. W tym roku odbędzie się ich trzecia edycja.
Źródło: gramwzielone/WUT Solar Boat
Podobne artykuły
- Słoneczny samolot leci nad Atlantykiem
W poniedziałek 20 czerwca napędzany wyłącznie energią słoneczną samolot Solar Impulse wystartował z Nowego Jorku do lotu nad Atlantykiem. Jeśli lot przebiegnie pomyślnie, po czterech dniach Solar Impulse powinien wylądować w Hiszpanii.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności