- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Osiem zespołów z Polski ścigało się w zawodach Shell Eco – Marathon (14367)
2012-05-26Drukuj
Osiem polskich drużyn wzięło udział w wyścigu Shell Eco – Marathon, który w maju odbył się na torze ulicznym w Rotterdamie. Najlepiej wypadł zespół studentów "Eco Zone 505" zajmując 3. miejsce w kategorii "Urban Concept" wśród pojazdów z silnikiem diesla.
Wśród 227 zespołów zgłoszonych do udziału w zawodach, ostatecznie znalazło się osiem polskich drużyn. Studenci z Politechnik w Gdańsku, Lublinie, Katowicach oraz Warszawie skonstruowali osiem pojazdów, z których pięć startowało w kategorii "Prototype" oraz 3 w kategorii "Urban Concept".
Uczestnicy startujący w kategorii "Prototype" budują eksperymentalny pojazd spalający dziesiętne części litra na sto kilometrów. W kategorii "Urban Concept" biorą natomiast udział pojazdy, w których minimalne spalanie łączy się z konstrukcją samochodu zbliżonego do normalnych, miejskich pojazdów.
Debiutujący w wyścigu zespół Eco Zone 505 zajął trzecie miejsce w kategorii "Urban Concept" wśród pojazdów z silnikiem diesla. "W duchu wierzyliśmy, że mamy szanse na sukces – mówi Michał Sapielak z Eco Zone 505. – Niewiele zespołów wystawiało samochód z silnikiem wysokoprężnym. Wysoka nota w klasyfikacji pojazdów napędzanym dieslem, a przede wszystkim ukończenie zawodów, to dowód, że nawet ze skromnym budżetem jesteśmy w stanie osiągnąć sukces".
Zespół Smart Power z Politechniki Śląskiej, wystawiający pojazd Mushellka, startował w kategorii prototypów napędzanych energią elektryczną. Podczas wyścigu drużyna pokonała dystans 425 km zużywając 1 KWh. Wynik ten okazał się na tyle dobry, że pozwolił drużynie zająć 10. miejsce w klasyfikacji głównej.
Rekordziści Polski, zespół SKAP - Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej, zmagający się z problemami technicznymi, przejechali 390 km na jednym litrze paliwa. Studenci przyznają, że liczyli na więcej, chcąc pobić dotychczasowy rekord kraju, kiedy to Kropelka pokonała dystans 659 km. Niewiele gorszy wynik – 320 km – osiągnął drugi warszawski zespół startujący z bolidem Hussar.
fot. Lamina Supermileage Car, steve corey flickr by-nc
Brak miejsca na podium w wyścigu głównym, wynagrodziło zespołowi SKAP uzyskanie nagrody Safety Award Prototype. Pojazd Kropelka został ogłoszony najbardziej bezpiecznym bolidem biorącym udział w Shell Eco – Marathon 2012. Nagroda wręczana jest za uwzględnienie kwestii związanych z bezpieczeństwem w procesie projektowania pojazdu.
Lider kategorii "Prototypów", francuski zespół Microjoule-La Joliverie zdeklasował rywali, pokonując na jednym litrze paliwa imponujące 2820 kilometrów. W klasyfikacji generalnej kategorii „Urban Concept", najlepszy okazał się francuski zespół Electricar Solution. Ustanowił on nowy rekord przejeżdżając 262,6 km na kWh w klasie pojazdów zasilanych energią elektryczną.
Tegoroczna edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy została otwarta dla publiczności. Zawody oraz miasteczko naukowe odwiedziło blisko 40 tysięcy osób. Wyścig ulicami miasta, pozwolił przybliżyć warunki panujące na torze do tych, z jakimi kierowcy spotykają się na drodze.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności