- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Polityka klimatyczna
Eurodeputowani za wzmocnieniem polityki klimatycznej UE (20150)
2017-06-07Drukuj
Kontrole co dwa lata oraz dodatkowa redukcja emisji CO2 nawet o 562 Mt do 2030 roku. Komisja ds. Środowiska (ENVI) przedstawiła uwagi do rozporządzenia ESR, czyli redukcji emisji gazów cieplarnianych z sektorów non-ETS do 2030 roku.
Proponowane przez Komisję ds. Środowiska (ENVI) uwagi dają nadzieję na dość istotne i pozytywne zmiany w rozporządzeniu ESR. Eliminują część słabych punktów projektu oraz pozwolą dodatkowo obniżyć poziom emisji CO2 o 562 Mt do 2030 roku, co kilkukrotnie przewyższa wcześniejszą propozycję Komisji Europejskiej (77 Mt). Realne oszczędności wyniosą aż 639 Mt z tzw. sektorów non-ETS, czyli transportu, budownictwa, rolnictwa i gospodarki odpadami. Ponadto, zaostrzyła przepisy dotyczące przeglądu postępu państw członkowskich w zakresie redukcji emisji. Propozycja zakłada kontrole zgodności co 2 lata. Komisja Europejska proponowała przeglądy co 5 lat.
Dość symboliczną, aczkolwiek niezwykle ważną zmianą, jest propozycja nadania nowej nazwy dokumentowi "Rozporządzenie w sprawie działań na rzecz klimatu wdrażające Porozumienie Paryskie". Jest to dowód na to, że Komisja przywiązuje niezwykłą wagę do realizacji postanowień globalnej umowy klimatycznej.
– Propozycje Komisji umożliwią zmniejszenie emisji o dodatkowe 562 Mt, co nas bardzo cieszy. Jednak jeśli Unia Europejska chce dotrzymać postanowień porozumienia paryskiego, powinna znacznie zwiększyć poziom redukcji emisji w sektorach non-ETS ponad zakładane 30%. Odpowiadają one za prawie 60% emisji GHG w Unii Europejskiej, dlatego jedynie podjęcie zdecydowanych działań może przyczynić się do ograniczenia wzrostu temperatury znacznie poniżej 2 stopni Celsjusza – podkreśla Krzysztof Jędrzejewski, rzecznik ds. politycznych Koalicji Klimatycznej.
Kolejnym krokiem w Parlamencie Europejskim będzie głosowanie nad sprawozdaniem Komisji, które odbędzie się prawdopodobnie pod koniec czerwca. Natomiast już 19 czerwca nad projektem rozporządzenia będą debatować ministrowie środowiska. Jeżeli wypracują wspólne stanowisko, rozpoczną się wspólne negocjacje przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, ministrów środowiska i Komisji Europejskiej w ramach tzw. trilogu.
W ramach przyjętej polityki klimatycznej Unia Europejska zobowiązała się, że w latach 2021-2030 zredukuje emisje o 30% w sektorach non-ETS (w porównaniu z poziomem zarejestrowanym w 2005 r.). W lipcu zeszłego roku ogłoszono podział celu ogólnego UE na poszczególne państwa członkowskie. Według ogłoszonego przez Komisję komunikatu Polska powinna obniżyć emisje o 7% w sektorach non-ETS, do których zaliczają się m.in. transport, budownictwo, rolnictwo, gospodarka odpadami.
Źródło: Koalicja Klimatyczna
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności