- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Publikacje
Parkowanie w miastach zaczyna drożeć (20944)
2019-09-04Drukuj
Samorządy już podnoszą ceny za parkowanie w miastach lub właśnie przygotowują się do podwyżek. Ale mimo obaw nowe stawki raczej nie polecą w niebo. Przynajmniej na razie.
"Dotychczasowa stawka to 3 zł za godzinę, ale nie utrzyma się długo. Po kilkunastu latach hibernacji samorządy mogą ją podnosić. Od początku września umożliwia to ubiegłoroczna nowelizacja ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Na razie większość samorządów jest jeszcze wstrzemięźliwa: bada grunt, obserwując reakcje mieszkańców na planowane zmiany. W rezultacie fala dużych podwyżek ruszy z końcem roku i rozleje się szerzej w przyszłym. Ale część miast już teraz wprowadziła nowe stawki lub przynajmniej rozszerzyła strefy płatnego parkowania" - czytamy we wtorkowej "Rzeczpospolitej".
W Gdańsku zastosowano oba rozwiązania, jednak, jak podaje dziennik, podwyżki są ostrożne. "Pierwsza godzina podrożała z 3 zł na 3,30, druga z 3,60 zł na 3,90, trzecia z 4,30 zł na 4,60. Za to czterokrotnie podskoczyła kara za brak opłaty - z 50 zł na 200 zł. Jeszcze w końcu maja o trzy godziny wydłużono czas na opłaty w sektorze Główne Miasto - od. godz. 9 do 20, a z początkiem lipca poszerzono płatną strefę o Targ Rakowy" - wymienia "Rz".
"We Wrocławiu od czwartku znika preferencyjna stawka za krótkotrwały postój - 50 gr za pierwsze i drugie 20 minut. Miała zwiększyć rotację na miejscach parkingowych, ale efekt był odwrotny od zamierzonego" - czytamy dalej.
Klaudia Piątek z wydziału komunikacji społecznej we wrocławskim Urzędzie Miasta poinformowała, że upowszechnienie się płatności za pomocą aplikacji mobilnych skutkowało nadużyciami. "Dlatego zrezygnowaliśmy z tego mechanizmu, mając na celu uszczelnienie systemu opłat" - dodała. Jak podała gazeta, radni miasta ograniczyli do trzech liczbę abonamentów na mieszkańca i wprowadzili progresywną stawkę w zależności od liczby posiadanych samochodów.
"Jeszcze we wrześniu o podwyżkach opłat parkingowych w Katowicach ma zadecydować Rada Miasta. Co prawda nie ma jeszcze konkretnych planów co do nowych stawek strefy w centrum, gdzie obecnie płaci się 2 zł za pierwszą godzinę, 2,40 zł i 2,60 zł za kolejne dwie oraz 2 zł za każdą następną. Ale już wiadomo, że płatny obszar zostanie powiększony o nową strefę Ceglana - Wita-Stwosza." - czytamy.
Warszawa na razie odłożyła podwyżki. "W planach jest jedynie poszerzenie płatnego obszaru o część Pragi i Woli.(...) Ale dopiero od przyszłego roku, bo wcześniej trzeba dokonać inwentaryzacji miejsc postojowych i przygotować nową organizację ruchu" - dodaje "Rz".
Samorządy ostrożnie podchodzą do podwyższania stawek parkingowych, ponieważ obawiają się gniewu kierowców. "Tymczasem miasta zatykają się samochodami. Na przykład do Warszawy każdego dnia wjeżdża blisko pół miliona aut spoza miasta. Do Katowic ponad 120 tys.
Sytuację mają poprawić parkingi na obrzeżach typu "Parkuj i jedź" skłaniające kierowców do przesiadki na tramwaj lub kolejkę podmiejską. Tylko w Warszawie jest ich 16. Powodzenie takich parkingów jest jednak zależne od integracji z komunikacją publiczną. W przeciwnym razie na pozostawianie tam samochodu będzie brakowało chętnych" - czytamy we wtorkowej "Rzeczpospolitej".
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- Konferencja na 100 lat ochrony środowiska w Polsce
Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju wraz z Katedrą Ochrony Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego zaprasza naukowców oraz praktyków z biznesu, samorządów i organizacji pozarządowych na konferencję pod tytułem „ 100 lat ochrony środowiska w Polsce – i co dalej? ”. Konferencja odbędzie się w dniach 2-3 grudnia 2019 roku w Domu Technika NOT w Warszawie, ul. Czackiego 3/5.
Więcej
- Miejskie instytucje z Krakowa dostaną samochody elektryczne
Krakowski Holding Komunalny rozstrzygnął przetarg na długoterminowy najem samochodów elektrycznych na potrzeby urzędu miasta, miejskich spółek i jednostek organizacyjnych. 47 takich pojazdów o łącznej wartości 4,7 mln zł brutto dostarczy firma Arval.
Więcej
- Rowery elektryczne już na Śląsku
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, skupiająca 41 samorządów regionu, odebrała 46 z zamówionych 230 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Trafią one do urzędów miast i gmin GZM, poprzedzając planowane na 2021 r. uruchomienie elektrycznego Roweru Metropolitalnego.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności