- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Publikacje
Gdańsk rowerową stolicą Polski (19869)
2016-11-12Drukuj
Gdańsk po raz kolejny uznany został za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto Polski! Tytuł co dwa lata przyznaje ogólnopolski miesięcznik RowerTour, na podstawie rankingu opracowanego wspólnie z najważniejszymi organizacjami rowerowymi kraju.
Miesięcznik RowerTour ranking "Rower w mieście" opracował już po raz czwarty. Objął on 41 największych polskich miast (wszystkie z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys.). Pod lupę wzięto rozwiązania infrastrukturalne i w zakresie organizacji ruchu, ułatwienia i usprawnienia dla rowerów, inwestycje w parkingi rowerowe. Zbadano także możliwości przewozu rowerów komunikacją miejską, imprezy dla mieszkańców promujące codzienne korzystanie z rowerów, a także rekreację rowerową.
Pierwszy po raz trzeci
Gdańsk już po raz trzeci z rzędu zajął pierwsze miejsce w rankingu. Tym samym utrzymał czołową pozycję, jaką zajął zarówno dwa, jak i cztery lata temu.
- Nasze miasto uzyskało w sumie 55 punktów, wyraźnie wyprzedzając Toruń (drugie miejsce i 48,2 pkt.) i Wrocław (trzecie miejsce i 47,9 pkt.). Szczególnie wysoko ocenieni zostaliśmy za jakość i spójność sieci dróg rowerowych oraz powszechność stref ruchu uspokojonego, w tym m.in. strefy tempo 30. A także za przyjazność centrum miasta dla poruszania się rowerem, warunki dla parkowania rowerów oraz wykorzystanie przez miasto funduszy zewnętrznych dla rozwoju infrastruktury rowerowej i duże zaangażowanie w promocję codziennego poruszania się rowerem – mówi pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej Remigiusz Kitliński.
Na swoją rowerową pozycję Gdańsk pracuje od lat.
- Od wielu lat konsekwentnie realizujemy program budowy nowoczesnych dróg rowerowych oraz zmian w organizacji ruchu, dzięki którym mieszkańcy oraz turyści mają możliwość korzystania z roweru jako alternatywnego środka transportu miejskiego i rekreacji - zaznacza zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. – Inwestycje w przyjazną rowerzystom infrastrukturę wspieramy dodatkowo działaniami promującymi jazdę rowerem wśród mieszkańców. I tak, z powodzeniem od lat prowadzimy m.in. takie kampanie jak "Rowerem do pracy", czy dedykowany najmłodszym "Rowerowy Maj". Warto wspomnieć, że wszystkie gdańskie szkoły podstawowe i gimnazja posiadają pojemne parkingi rowerowe. Tylko w tym roku przed szkołami zainstalowanych zostało kolejnych 2 tysiące stojaków – dodaje wiceprezydent.
Rowerem 4. generacji po Gdańsku i nie tylko
Obecnie Gdańsk wraz z 15 samorządami przygotowuje się także m.in. do realizacji projektu budowy systemu roweru metropolitalnego.
- Do dyspozycji mieszkańców i odwiedzających nas turystów oddać chcemy nowoczesne rowery 4. generacji. Wypożyczanie takiego roweru ma być maksymalnie proste i dostępne. Zaletami takiego systemu są integralność z urządzeniami mobilnymi, lepsza synchronizacja z komunikacją zbiorową oraz brak konieczności zostawienia pojazdów tylko w dedykowanych miejscach – informuje Piotr Grzelak.
Chęć przystąpienia do projektu roweru metropolitalnego wyraziły: Sopot, Gdynia, Kartuzy, miasto i gmina Pruszcz Gdański, Tczew, Wejherowo, Puck, Reda, Rumia, gmina Sierakowice, gmina Somonino, gmina Stężyca, gmina Żukowo i gmina Władysławowo. Uruchomienie Systemu Roweru Metropolitalnego planowane jest wiosną 2018 roku.
W tym roku Gdańsk po raz drugi zwyciężył w European Cycling Challenge, czyli w Europejskiej Rowerowej Rywalizacji Miast, bijąc przy tym wszystkie dotychczasowe rekordy rywalizacji. O tytuł konkurowały 52 miasta, a Gdańsk uzyskał imponujący wynik ponad 825 tys. przejechanych kilometrów.
Żródło i więcej informacji: http://infobike.pl/gdansk-rowerowa-stolica-polski_more_88906.html
Podobne artykuły
- Bezpieczna jazda rowerem po mieście
Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Rowerem jeździmy do pracy, szkoły czy na wycieczkę - w ramach aktywnego odpoczynku. Ścieżek rowerowych przybywa z roku na rok, mimo to rowerzyści najczęściej nie są zadowoleni.
Więcej
- Gdańsk idzie w ślady Bremy
Konieczność ujednolicenia systemu transportowego w aglomeracji trójmiejskiej, większe zaangażowanie mieszkańców w podejmowanie decyzji mających wpływ na ich codzienne życie i być może wprowadzenie w przyszłości car sharingu. To tylko kilka najważniejszych wątków, poruszonych podczas czwartkowej debaty w Gdańsku na temat budowania gospodarki niskoemisyjnej na Pomorzu.
Więcej
- To ludzie, a nie samochody, powinni mieć zapewnione preferencyjne warunki poruszania się na drogach – nowy raport agendy ONZ ds. transportu
Projektowanie systemów transportowych i infrastruktury drogowej pod kątem samochodów, przyczyni się nie tylko do tego, że na drogach jeździć będzie jeszcze więcej pojazdów ale także do zwiększenia zanieczyszczenia środowiska i emisji gazów cieplarnianych.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności