- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Energetyka
Pierwszy kilometr solarnej drogi powstaje we Francji (19845)
2016-11-02Drukuj
W Orne na północy Francji rozpoczęła się budowa pierwszego kilometra drogi, której powierzchnia będzie się składać ze specjalnie opracowanych w tym celu paneli fotowoltaicznych. Budowę zainaugurowała francuska minister energii Segolene Royal, która jest wielkim zwolennikiem tego rozwiązania.
Droga, której budowa rozpoczęła się w tym tygodniu we Francji, będzie mieć długość 1 km i szerokość 2 m. Pokryje powierzchnię 2,8 tys. m2.
Francuski koncern Colas, do którego należy firma Wattway pracująca nad solarnymi drogami, zapewnia, że pierwszy, pilotażowy odcinek będzie gotowy do grudnia br.
Solarna droga będzie podłączona do sieci elektroenergetycznej firmy Enedis i ma oddawać do niej przeciętnie 17,9 MWh energii elektrycznej, co ma wystarczać do zasilenia publicznego oświetlenia dla 5-tysięcznego miasta.
Francuska minister energii Ségolène Royal, która uczestniczyła w oficjalnym rozpoczęciu budowy, wielokrotnie zapewniała, że solarne drogi staną się elementem francuskiej transformacji energetycznej.
W sierpniu br. Ségolène Royal oficjalnie otworzyła fabrykę paneli fotowoltaicznych, które mają posłużyć do budowy solarnych dróg. Fabryka jest zlokalizowana w miejscowości Tourouvre położonej w regionie Normandii. Właścicielem technologii solarnych dróg i fabryki w Tourouvre jest Wattway.
W Tourouvre już w przyszłym roku mają powstawać specjalne panele fotowoltaiczne o łącznej powierzchni do 5 tys. m2, przy czym powierzchnia pojedynczego panelu ma wynosić od 10 m2 do 50 m2. Wattway ma już przyjmować na nie zamówienia, a od przyszłego roku mają zostać włączone do oferty firmy Colas.
Podstawą technologii francuskiej firmy są ogniwa krzemowe, które mają wytrzymywać obciążenia generowane przez każdy rodzaj transportu i które będzie można zastosować na już istniejących drogach. Francuzi zakładają, że żywotność takich paneli wyniesie przynajmniej 10 lat. Będzie ona jednak zależeć od natężenia ruchu pojazdów, które będą poruszać się po solarnych drogach. Przy mniejszym ruchu panele mają działać przez około 20 lat.
Francuski rząd chce zmodernizować docelowo 1000 km dróg, pokrywając je panelami PV. Produkowana przez nie energia miałaby zaspokoić zapotrzebowanie na energię 5 mln osób, czyli ok. 8 proc. francuskiej populacji.
W styczniu br. francuski dziennik "Le Monde" informował, że Ségolène Royal chce sfinansować realizację swojego pomysłu poprzez podniesienie podatków od paliw, co w jej opinii byłoby "normalne” biorąc pod uwagę spadek cen ropy. Dzięki temu budżet programu solarnych dróg miałby wzrosnąć o około 200-300 mln euro.
Źródło: www.gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Francja zbuduje 1000 km solarnych dróg
Francuska minister ekologii, rozwoju i energii Ségolène Royal poinformowała, że celem francuskiego rządu jest modernizacja dróg poprzez pokrycie ich panelami fotowoltaicznymi. Ich długość ma wynieść 1000 km.
Więcej
- Francuzi zbudują pierwsze pływające farmy wiatrowe
Sektor offshore rozwija się w Europie świetnie. Podana przez WindEurope wartość inwestycji w morskie farmy wiatrowe wyniosła (na Starym Kontynencie) w I połowie br. aż 14 mld euro. Na razie budowane w Europie morskie farmy wiatrowe bazują na konstrukcjach na stałe przytwierdzonych do morskiego dna. To się jednak może zmienić.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności