- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
ADAPTACJA
Sprawiedliwa transformacja w lotnictwie- sprawiedliwe przejście na mobilność bezpieczną dla klimatu (21690)
2021-02-08Drukuj
Pandemia Covid-19 unieruchomiła transport lotniczy. Sam przemysł lotniczy spodziewa się, że w ciągu najbliższych kilku lat obniży zdolności produkcyjne. W niniejszym dokumencie omówiono, w jaki sposób można zagwarantować długoterminowe bezpieczeństwo pracowników i dotkniętych społeczności, bez powrotu do biznesu, jaki funkcjonował dotychczas.
W obliczu nadciągającego załamania klimatu, automatyzacji, cyfryzacji i prawdopodobnych kolejnych pandemii wywołanych zmianami klimatycznymi musimy być realistami: zmieni się lotnictwo i turystyka – i stanie się to planowo lub z powodu katastrof. Będzie się to działo z uwzględnieniem interesów pracowników lub bez nich.
Niniejszy dokument dyskusyjny, opublikowany przez Stay Grounded Network oraz UK Trade Union PCS w lutym 2021 r., jest wynikiem zbiorowej pracy aktywistów ruchu sprawiedliwości klimatycznej, pracowników sektora lotniczego, związkowców, społeczności lokalnych i naukowców z całego świata. Jego celem jest zapoczątkowanie debaty i zachęcenie państw, pracowników i przedsiębiorstw do tworzenia konkretnych planów w kierunku sprawiedliwej transformacji.
Podobne artykuły
- Boeing planuje debiut samolotów w 100% zasilanych biopaliwami do 2030 roku
Boeing Co ujawnił plany dostarczenia komercyjnych samolotów zdolnych do wykorzystania w 100% biopaliw do 2030r. Korzystając z istniejących technologii zgodnie z obowiązującymi przepisami, może używać tylko mieszanek biopaliw do 50%.
Więcej
- Chocholi taniec, czyli Polityka energetyczna Polski do roku 2040
W dniu 02.02.2021r. po 12 latach oczekiwania rząd przyjął dokument „Polityka energetyczna Polski do roku 2040” (PEP2040), choć taki dokument zgodnie z Prawem energetycznym powinien być aktualizowany co cztery lata. Choć nie ma jeszcze publikacji pełnej treści dokumentu, co ma nastąpić w Monitorze Polskim, bazując na informacji prezentowanej na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów można odnieść się do omówionych tam kwestii.
Więcej
- Europejski Atlas Mobilności
W środę (3 lutego 2021) poprzez internet udostępniono Europejski Atlas Mobilności. To napisane przystępnym językiem wydawnictwo z wieloma infografikami pokazuje jak wygląda i co można zmienić w mobilności Europejczyków. Wydawnictwo chwali sobie sam Frans Timmermans, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności