- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Kalendarium
Forum Taboru w Transporcie Publicznym
Organizator: Zespół Doradców Gospodarczych TORWstęp: WOLNY
Od: 2015-06-16
Do: 2015-06-16
www.tor-konferencje.pl
Opis
Zapraszamy na Forum Taboru w Transporcie Publicznym, które odbędzie się 16 czerwaca 2015 roku w Centrum Konferencyjnym Zielna przy ul. Zielna 37 w Warszawie.
Więcej informacji
Forum Taboru w Transporcie Publicznym, wydarzenie zapowiadające tegoroczny Kongres Transportu Publicznego, podejmie szeroki zakres zagadnień związanych z konstrukcją, zakupami i eksploatacją nowoczesnego, ekologicznego taboru dla obsługi potrzeb przewozowych w miastach, aglomeracjach i regionach. Konferencja podejmie tematykę zarówno pojazdów szynowych, jak i drogowych, uwzględniając uwarunkowania szans związanych z pozyskiwaniem środków z Unii Europejskiej, premiowania przez UE projektów przyczyniających się do budowania gospodarki niskoemisyjnej, wykorzystanie technologii napędu elektrycznego, gazowego, hybrydowego itd.
Forum będzie kontynuowało tradycję dwóch wydarzeń, które w poprzednich latach były konferencjami towarzyszącymi Kongresu Transportu Publicznego. Pierwszym z nich jest Forum Inwestycji Tramwajowych, które od 2012 podejmowało kwestie związane z budową i modernizacją linii tramwajowych oraz zakupami taboru. Forum Inwestycji Autobusowych podjęło natomiast tematykę nowoczesnej komunikacji autobusowej w Polskich miastach, aglomeracjach i regionach. Zakres tematyczny konferencji objął znaczenie komunikacji autobusowej dla rozwoju ośrodków miejskich oraz ich rolę w nowoczesnych systemach transportowych w naszym kraju, w kontekście kolejnej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej i szans z nią związanych.
Tematyka i główne zagadnienia:
- Co to jest transport prawdziwie ekologiczny? Czy za takowy można uznać wykorzystywanie pojazdów elektrycznych? Bardzo często są one określane jako „bezemisyjne”, ale fakt, że np. tramwaje nie wydzielają spalin w mieście nie oznacza, że w procesie wytwarzanie energii elektrycznej ich zasilających nie dochodzi do zanieczyszczenia atmosfery. Jak wyglądają zatem realnie ujmowane wskaźniki emisji CO2 na pasażera przy wykorzystaniu różnych środków transportu i pojazdów o różnym napędzie?
- Jak w kontekście powyższego zagadnienia wygląda przyszłość technologii napędu wykorzystującego ogniwa paliwowe? Chodzi tutaj przede wszystkim o ogniwa wodorowe, generujące energię elektryczną z reakcji utleniania stale dostarczanego z zewnątrz wodoru. Zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim niewielkie zanieczyszczenie powietrza – spaliny to para wodna. Jak jednak wygląda kwestia ekonomiczności pozyskiwania wodoru i jego magazynowania? Czy ogniwa wodorowe to przyszłość transportu publicznego, biorąc pod uwagę efektywność i koszty tej technologii?
- Zarządzenie strukturą taboru użytkowanego przez danego operatora transportu publicznego – jak dopasować posiadane pojazdy do popytu generowanego przez liczbę i wielkość potoków pasażerów. Różnorodność posiadanego taboru bardzo często uznawana jest za niekorzystną sytuację, jednak posiadanie pojazdów różnej wielkości, pojemności i o różnych właściwościach eksploatacyjnych, daje możliwość elastycznego tworzenia rozkładu jazdy.
- Zagadnienia związane z planowanym wprowadzaniem w polskich miastach rozwiązań Bus Rapid Transit (BRT) – znanych przede wszystkim z zastosowań w krajach Trzeciego Świata. Jakie są plusy i minusy BRT w porównaniu z innymi środkami transportu? Gdzie można je zastosować? Co decyduje o tym, że polskie miasta dopuszczają dziś zastosowanie tego rozwiązania?
- Autobusy z przyczepami – czy należy wrócić do rozwiązań zarzuconych w latach 80. i 90. XX wieku?
- Zarządzanie flotą pojazdów hybrydowych – czy już wkrótce będzie to niezwykle istotna część działalności poszczególnych operatorów w dużych polskich miastach? Czy jest tutaj możliwa automatyzacja zarządzania (np. wjazd do określonej strefy miasta oznacza automatyczne wyłączenie silnika spalinowego i włączenie napędu elektrycznego).
- Jak w praktyce z powyższymi problemami dały znać sobie podmioty działające w innych krajach? Jakie są tendencje i stosowane rozmaitych rozwiązania na świecie? Benchmarking, narzędzia stosowane do porównywania wydajności i ekonomiczności eksploatacji pojazdów wykorzystywanych w transporcie publicznym.
Organizator: Zespół Doradców Gospodarczych TOR
Wstęp: Płatny dla przedstawicieli firm komercyjnych, bezpłatny dla reprezentantów miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych i zarządów transportu miejskiego.
Zgłoszenie bezpłatnego uczestnictwa: anna.goral@tor-konferencje.pl, tel. 22 462 77 42.
Więcej informacji: www.tor-konferencje.pl
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności