- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
W Ministerstwie Transportu startuje rada ds. przeniesienia tirów na tory (14603)
2012-07-24Drukuj
Dzięki uporowi i nieustępliwości działań kampanii "Tiry na tory" udało się doprowadzić do pierwszego spotkania w sprawie powołania Rady ds. Transportu Intermodalnego – organu pomocniczego dla ministra transportu.
Spotkanie odbyło się 10 lipca i wzbudziło duże zainteresowanie środowisk, którym zależy na rozwoju gałęzi transportu do tej pory traktowanej po macoszemu. Obok ministra Massela i urzędników z Ministerstwa Transportu nie zabrakło przedstawicieli przewoźników kolejowych i drogowych, zarządców kolejowej infrastruktury liniowej, czołowych naukowców-ekspertów zajmujących się tematyką intermodalu oraz przedstawicieli kampanii „Tiry na tory". Docelowo w składzie Rady mają znaleźć się również osoby reprezentujące interesy portów morskich i terminali przeładunkowych.
Pomysł powołania Rady spotkał się z aprobatą zebranych. Wedle zgodnych opinii, taki podmiot wspomoże strategiczne planowanie i ożywi relacje pomiędzy różnymi środowiskami, co w przyszłości przyniesie korzyści całej polskiej gospodarce i pozwoli na równi współzawodniczyć z krajami, które już dawno postawiły na transport intermodalny. Rada ds. Transportu Intermodalnego będzie opierać się na pracy społecznej, a jej członkowie za swój wkład nie otrzymają wynagrodzenia.
Oczywiście, w czasie debaty pojawiło się sporo pytań i wątpliwości, jednakże bez zaangażowania i pracy trudno przełamać istniejące bariery (m.in. problem stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej, brak jednolitej dokumentacji przewozowej dla przewoźników drogowych i kolejowych, słaba integracja pomiędzy infrastrukturą portową a lądową, przestarzały tabor kolejowy i inne) i osiągnąć jakiekolwiek zmiany – również w polityce transportowej państwa.
Jak w podsumowaniu powiedział Andrzeja Massel: „Spotkanie utwierdziło mnie w przekonianiu, że takie ciało warto powołać. Zakładam, że Rada doprowadzi do powstania czegoś konstruktywnego".
Z kolei prof. zw. dr hab. Leszek Mindur dodał, że „Rada to krok w dobrym kierunku", przy okazji pochwalił decyzję Andrzeja Massela mówiąc, że: „minister Massel jest pierwszym ministrem, który podejmuje w tym zakresie działania". Według prof. Mindura Polskę czeka długa droga, aby dorównać Zachodowi na polu intermodalu, przede wszystkim brakuje uregulowanego ustawodawstwa i długofalowych (co najmniej w cyklach pięcioletnich) planów rozwoju omawianej gałęzi transportu.
Następne spotkanie w sprawie Rady ma odbyć się pod koniec sierpnia br. Do tego czasu uczestnicy spotkania mają przygotować swoje opinie, rekomendacje i pomysły dotyczące obszaru działań i struktury Rady.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności