- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Tesla uwalnia swoje elektryczne patenty (17391)
2014-06-21Drukuj
Elon Musk, amerykański miliarder i właściciel producenta samochodów elektrycznych Tesla, poinformował na swoim blogu, że podzieli się swoimi patentami z wszystkimi, którzy chcą rozwijać technologie elektrycznej motoryzacji.
Tesla to amerykański lider w produkcji samochodów elektrycznych. Swój flagowy elektryczny Model S sprzedaje z powodzeniem na rynku amerykańskim, a także na pierwszych rynkach w Europie. Niedawno Tesla zaczęła oferować Model S także w Chinach, gdzie ma już pierwsze zamówienia, a wkrótce Model S ma się pojawić także na rynku brytyjskim.
Jednocześnie Tesla będąca pionierem w rozwoju samochodów elektrycznych napotyka na bariery uniemożliwiające większą sprzedaż. W Stanach Zjednoczonych Tesla bazuje na sprzedaży swoich aut we własnych salonach lub za pośrednictwem Internetu, co spotyka się z protestem autoryzowanych dealerów aut, którzy w wybranych stanach mają monopol na sprzedawanie aut w swoich salonach. Tesla ma problem ze sprzedażą elektrycznych aut w USA.
Sprzedaż Tesli ograniczają też braki w infrastrukturze stacji ładowania samochodów elektrycznych. Dlatego firma Elona Muska opracowała technologię super szybkich stacji ładowania aut i pierwsze tego rodzaju punkty powstają już w USA. Właściciele Tesli mogą korzystać z nich za darmo.
Dlaczego Elon Musk postanowił podzielić się swoimi technologiami z innymi firmami, które chcą rozwijać elektryczną motoryzację i dlaczego zrobił to teraz?
– Korzystaliśmy z ochrony patentowej, gdyż obawialiśmy się, że wielkie koncerny samochodowe skopiują nasze rozwiązania i wykorzystają swoje olbrzymie moce produkcyjne oraz rozbudowane sieci sprzedaży i marketingu do pokonania Tesli. To była wielka pomyłka. Rzeczywistość okazała się inna. Programy produkcji samochodów elektrycznych, bądź też samochodów, które nie spalają węglowodorów, niemal nie istnieją w planach wielkich koncernów. Naszym prawdziwym konkurentem nie jest niewielki rynek samochodów elektrycznych, ale olbrzymia liczba pojazdów spalinowych, które każdego dnia opuszczają światowe fabryki – poinformował na swoim blogu Musk.
W ubiegłym roku Tesla sprzedała ponad 22 tysięcy Modeli S. W tym roku chce ten wynik znacząco poprawić.
Jednocześnie od kilku miesięcy Elon Musk informuje o planach budowy gigantycznej fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Obecnie Tesla szuka dla niej lokalizacji. Branych pod uwagę jest kilka stanów.
W tej fabryce Tesla chce produkować do roku 2020 50 GWh samochodowych akumulatorów rocznie. Popyt na tak ogromną ilość baterii do EV będzie zależeć od rozwoju nie tylko Tesli, ale i całego rynku elektrycznych samochodów, a uwolnienie patentów Tesli może przyczynić się do szybszych postępów rynku EV.
Po informacji o uwolnieniu patentów Tesli z Elonem Muskiem spotkali się przedstawiciele BMW. Niemiecki koncern rozpoczął już sprzedaż swojego pierwszego elektrycznego modelu i3, a w najbliższym czasie na rynku mają się pojawić kolejne elektryki koncernu z Bawarii.
Reuters poinformował, że BMW jest w szczególności zainteresowany wykorzystaniem technologii szybkich ładowarek Tesli, które umożliwiają pełne naładowanie akumulatora Modelu S o pojemności 85 kWh zaledwie w godzinę.
Współpraca obu firm może znacząco przyspieszyć rozwój technologii samochodów elektrycznych, a BMW może być też potencjalnym klientem na baterie produkowane w gigantycznej fabryce.
źródło: Gram w Zielone
www.gramwzielone.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności