- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Parkingi dla elektrycznych pojazdów (15255)
2013-01-16Drukuj
Krzysztof Kamieniecki dla ChronmyKlimat.pl: Już pewnie w niedalekiej przyszłości będziemy mieli w miastach nowy problem parkingowy. Szczupła powierzchnia do parkowania zostanie podzielona na tę, z której korzystają "spalinowcy" i na parkingi dla elektrycznych. Podział będzie wraz z upływem czasu przesuwał się do stanu równowagi, a być może w dalszej przyszłości przewagę zdobędą parkingi ze znakiem "tylko dla pojazdów elektrycznych". Walka o wpływy bardziej się skomplikuje, gdy pojawiają się "wodorowcy", ale nim wejdą do gry o przestrzeń miasta, rzeczywiście upłynie dużo wody.
W Brukseli na Placu Luksemburskim znajduje się miejsce parkingowe jednej z firm wypożyczających samochody elektryczne. Opłata – 7 euro za godzinę jazdy lub 49 euro za 24-godzinną przejażdżkę na prąd. Na pytanie, czy pomył chwycił, uzyskałem odpowiedź, że idzie średnio. Ale to początki.
Na przemysł samochodowy należy spoglądać z uznaniem. Bez najmniejszego zakłopotania powraca do XIX-wiecznych pomysłów Edisona wykorzystania prądu z akumulatorów jako siły napędowej samochodów. Mówiąc o zakłopotaniu, mam na myśli niewielki postęp, jaki się dokonał w tej dziedzinie, choć już upłynęło tyle lat, a przemysł motoryzacyjny nie wykazał się w zakresie prac nad akumulatorami większymi sukcesami. Dziś dostrzegamy zmianę sytuacji na rynku paliw, który pokazuje nam swe możliwości, wskazując na zainteresowanie nowymi rozwiązaniami. Sektor z pewnością zasługuje na określenie "smart" w dziedzinie adaptacji.
Oferuje nie tylko nowe produkty – pojazdy elektryczne, lecz także sprytnie rozbudza potrzeby, promuje nowości; tworzy rynek. By wzmocnić swą pozycję, przyjmuje postawę przyszłego dostawcy energii, która zgromadzona w akumulatorach, będzie mogła być wykorzystywana w sytuacji mniejszej podaży z innych źródeł. A zatem samochód będzie nam potrzebny i nic to, że wiemy już dziś, że są korki, że nie ma miejsc parkingowych. To nie jest problem przemysłu samochodowego. On dostarcza produkt. A, zapomniałem dodać – i "zielone miejsca pracy".
{gallery}/Image/_2013_foto/01/parkingi{/gallery}
Krzysztof Kamieniecki, Instytut na rzecz Ekorozwoju
dla ChronmyKlimat.pl, fot. KK
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności