- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Mniejsze emisje CO2 z samochodów ciężarowych (16739)
2014-01-21Drukuj
Limity emisji CO2 dla nowych, lekkich pojazdów dostawczych, sprzedawanych w UE mają zostać zredukowane z 203 g/km obowiązujących obecnie, do 147 g/km do 2020 roku, zgodnie z projektem ustawodawczym, przyjętym przez Parlament we wtorek 21 stycznia. Tekst, uzgodniony już nieformalnie z ministrami UE, przewiduje także wprowadzenie nowych bardziej miarodajnych procedur badań emisji.
"Osiągnęliśmy rezultat po trudnych negocjacjach. Cieszę się, że wytrzymaliśmy pod presją i nie zmieniliśmy naszych celów. Ponieważ okres użytkowania lekkich samochodów dostawczych jest dłuższy niż samochodów osobowych, istotne jest, żebyśmy trwali przy tym, co zamierzaliśmy osiągnąć", powiedział Holger Krahmer (ALDE, DE), którego sprawozdanie zostało przyjęte 552 głosami za, 110 głosami przeciw i przy 12 wstrzymujących się.
Zgodnie z porozumieniem zawartym między posłami i Radą cel zmniejszenia emisji CO2 do 147 g/km do 2020, odnosić się będzie do maksymalnych średnich emisji, ustalonych dla producentów w UE, dotyczących pojazdów dostawczych, ważących 2,61 ton bez ładunku i 3,5 tony z ładunkiem. Zasady te będą obowiązywały producentów wytwarzających ponad 1 000 pojazdów rocznie.
Producenci będą, więc musieli wytwarzać wystarczająco dużo "czystych" modeli, aby zrównoważyły one produkcję cięższych lub bardziej zanieczyszczających pojazdów, w celu osiągnięcia zbilansowanych emisji na poziomie 147 g/km, do 2020 roku, pod groźbą grzywny.
Koniec z dodatkowymi "kredytami" po 2018 roku
Aby osiągnąć wyznaczone cele, producenci mają opierać się na systemie, dzięki któremu, lepiej oceniane są pojazdy emitujące mniej niż 50 g/km CO2. Ten, istniejący już, system jednak wygasa i nie zostanie odnowiony po 2018 roku.
W stronę bardziej miarodajnych procedur badania emisji
Przyjęty tekst wskazuje na luki w dotychczas obowiązujących przepisach, dotyczących badania wpływu na środowisko, które były wykorzystywane przez producentów, w celu raportowania danych o zużyciu i emisji, niemożliwych do osiągnięcia podczas jazdy w normalnych warunkach.
Posłowie starali się o zastąpienie istniejącej procedury badania wpływu na środowisko przez Światową Procedurę Badań Lekkich Pojazdów Dostawczych (WLTP), zdefiniowaną przez ONZ. Podczas negocjacji, uzyskali oni zobowiązanie Komisji Europejskiej, do wprowadzenia WLTP tak szybko, jak to będzie możliwe.
źródło: © Unia Europejska, 2013 – Parlament Europejski
www.europarl.europa.eu
Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności